فونیکسریمکسبهتام

مرسدس بنز و خداحافظی با پدال کلاچ برای همیشه!

عصر خودرو- مرسدس بنز در هفته جاری خبری را منتشر کرده که واکنش های متفاوتی را نیز به دنبال داشته است! براساس اعلام رسمی این کمپانی آلمانی، از سال ۲۰۲۳ حضور انواع جعبه دنده دستی در محصولات مرسدس به تدریج کاهش خواهد یافت.

مرسدس بنز و خداحافظی با پدال کلاچ برای همیشه!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، خداحافظی با پدال کلاچ بطور مستقیم با کاهش تقاضا برای این کلاس از خودروها در مجموعه مرسدس بنز ارتباط دارد. سخنگوی کمپانی در این رابطه می گوید: بررسی های ما در بازارهای مختلف نشان داده که مشتریان بیشتر به خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبرید تمایل دارند که دیگر جعبه دنده غیراتوماتیک در آنها جایی ندارد.

    هزینه بالا
    از سوی دیگر عدم سرمایه گذاری در زمینه تولید جعبه دنده دستی از منظر مالی نیز بسیار برای کمپانی سودآور خواهد بود زیرا هزینه بیشتری را در مقایسه با انواع اتوماتیک به تولیدکننده تحمیل می کند.

    مخالفان
    انتشار این خبر مخالفان خاص خود را نیز داشته و بیشتر گروهی را شامل می شود که بر لذت بیشتر رانندگی با جعبه دنده دستی تاکید دارند. به اعتقاد این دسته، تصمیم مذکور نشانگر عدم احترام مرسدس به گروهی از مشتریان و حذف حق انتخاب در هنگام خرید است.

    به رغم تمامی این مسائل باید توجه داشت که خودروهای الکتریکی بازار جهانی در اکثر موارد با جعبه دنده تک سرعته اتوماتیک و شکل پیشرفته ای از فناوری در توسعه جعبه دنده هماهنگ شده اند. با توجه به پیشرفت بسیار سریع الکتریکی ها عملا دیگر نمی توان آینده ای روشن برای نمونه های مبتنی بر سوخت های فسیلی و جعبه دنده دستی متصور شد.

    مرسدس درنظر دارد تا سال 2025 میلادی تولید پیشرانه های احتراق داخلی را 40 درصد و تا سال 2030 به میزان 70 درصد کاهش دهد.

    حتی اگر مرسدس چنین رویکردی را نیز اعلام نمی کرد، دیر یا زود مسیر تکامل صنعت خودرو کمپانی مذکور را نیز به چنین راهبردی سوق می داد.

    یک آموزه مهم!
    نکته قابل توجه درباره این خبر به پیام آن بازمی گردد: برخلاف آنچه برخی تصور می کنند، فناوری و دستیابی به اشکال جدید آن نیازمند هزینه های سنگین نیست بلکه درجا زدن و اصرار بر فناوری های تاریخ گذشته است که به مراتب هزینه ها و آسیب های سنگینی را بر کار و کسب تحمیل می کند...

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو