فونیکسریمکسبهتام

افزایش چشمگیر نرخ اسقاط به نفع مالکان تاکسی‌های فرسوده در تهران

عصر خودرو- معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران، از برگزاری دومین نشست بازگشایی پیشنهادهای قیمت مراکز اسقاط، با حضور نهادهای نظارتی که افزایش چشمگیر نرخ اسقاط را در پی داشت، خبر داد.

افزایش چشمگیر نرخ اسقاط به نفع مالکان تاکسی‌های فرسوده در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سید علی محتشمی‌پور از برگزاری دومین نشست بازگشایی پیشنهادهای قیمت مراکز اسقاط، با حضور نهادهای نظارتی که افزایش چشمگیر نرخ اسقاط را در پی داشت، خبر داد.

    سید علی محتشمی‌پور با بیان این مطلب گفت: این اقدام از ابتدای سال با هدف پرداخت ارزش واقعی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران به مالکین خودروها در فرآیند نوسازی و همچنین حق انتخاب مالکین در برگزیدن مرکز اسقاط مد نظر خود در دستور کار قرار گرفت که نتایج بسیار مطلوبی را نیز در پی داشت.

    وی افزود: اجرای طرح فراخوان همکاری مراکز اسقاط در نوسازی تاکسی‌های شهر تهران طی چهار ماه گذشته منجر به افزایش قیمت از 20 میلیون تومان به 50 میلیون تومان در خردادماه شده است، دستاوردی که می‌توان از آن در کنار حذف کلی شکایات مالکین تاکسی‌های فرسوده از برخی مراکز اسقاط به عنوان یک نمونه موفق در سایر بخش‌ها نیز الگوبرداری کرد.

    معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: پس از بارگذاری مستندات و اطلاعات مربوط به این پیشنهادات بر روی سایت سازمان، مالکان تاکسی‌های فرسوده از روز چهارشنبه دهم خردادماه باز هم قادر خواهند بود نسبت به انتخاب مرکز اسقاط مد نظرشان با توجه به قیمت‌های اعلامی جدید اقدام کنند.

    معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: همه مراکز اسقاط موظف به رعایت تمامی مفاد اعلامی پیشنهاد خود هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدول از آن ها، سازمان تاکسیرانی شهر تهران نسبت به قطع همکاری کامل با مرکز خاطی تا پایان سال جاری، اقدام می‌کند.

    وی تاکید کرد: بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته نشان از تماس‌های تلفنی برخی مراکز اسقاط با تاکسیرانان و ارائه پیشنهاداتی مغایر با تعهدات‌شان در فراخوان دارد که بی گمان زمینه سوءاستفاده‌های بعدی را ایجاد می‌کند بنابراین مؤکدا به مالکین تاکسی‌های فرسوده توصیه می‌کنیم به این دست تماس‌ها اطمینان نکرده و صرفاً تعهدات مراکز اسقاط که از سوی سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام می‌شود، را ملاک عمل قرار دهند.

    محتشمی پور گفت: تمامی مراکز برابر اسناد رسمی ارسالی در قبال اسقاط تاکسی به سازمان تاکسیرانی شهر تهران متعهد شده‌اند، در حالی که توافقات تلفنی ایشان به هیچ وجه قابل پیگیری و نظارت نخواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط