فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران مطرح کرد:

حیات معاینه فنی در گروی اصلاح تعرفه‌ها

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران نسبت به عدم تغییر تعرفه‌های معاینه فنی خودروها بعد از گذشت دو سال گلایه کرد.

حیات معاینه فنی در گروی اصلاح تعرفه‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حسین مقدم با انتقاد از عدم افزایش تعرفه‌های معاینه فنی در دو سال اخیر گفت: دو سال است که تعرفه‌های معاینه فنی تغییری نکرده است و این در حالی است که هزینه‌های مراکز معاینه فنی با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه‌ها به صورت چشمگیری افزایش داشته است.

    وی با بیان این‌که عدم افزایش تعرفه‌ها، مراکز معاینه فنی را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، اظهار کرد: اگر مراکز بخواهند که به کار خود ادامه دهند قاعدتا با این شرایط باید از کیفیت خدمات خود کم کنند.

    مقدم با اشاره به این‌که شهرداری تهران به مراکز معاینه فنی خود یارانه می‌دهد، تصریح کرد: به همین دلیل تاکنون توانستیم سرپا بمانیم اما مراکز معاینه فنی بخش خصوصی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند و عدم افزایش تعرفه‌ها خدایی ناکرده یا موجب کاهش دقت و صحت آزمون های معاینه فنی شده و یا سبب می‌شود که این مراکز به سمت انجام کارهای نادرست سوق داده شوند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با تاکید بر این‌که سال قبل به شدت پیگیر بودیم که تعرفه‌ها افزایش یابد، ادامه داد: متاسفانه تعرفه‌های جدید را تصویب نکردند و امسال نیز از ابتدای سال به دنبال تصویب و ابلاغ تعرفه‌های جدید هستیم.

    وی با بیان این‌که تعرفه پیشنهادی با امضای دو وزیر کشور و راه و شهرسازی باید به دولت اعلام شود، گفت: در سال 1400 افزایش تعرفه ها در بخش هاو کمیته های ذیربط بررسی و نهایی شد اما به دلیل پایان سال این مساله تحقق نیافت.

    وی با بیان این‌که مراکز معاینه فنی به دنبال سود نیستند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش هزینه‌ها در مراکز معاینه فنی داشته‌ایم و قاعدتا افزایش تعرفه‌ها باید به گونه‌ای باشد که تامین نیروی انسانی و نگهداشت تجهیزات را پوشش دهد و امیدواریم با ابلاغ تعرفه جدید در آغاز سال، شرایطی فراهم شود که مراکز معاینه فنی بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

    مقدم اضافه کرد: اگر این تعرفه‌ها افزایش پیدا نکند مراکز معاینه فنی در بخش نیروی انسانی و نگهداری تجهیزات در شرایط استاندارد با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و با توجه به اینکه در وضعیت کنونی نوع تعرفه‌ها به گونه‌ای است که هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد؛ لذا بدون تردید این مراکز معاینه فنی به سمت کاهش کیفیت کار و تخطی از ضوابط دستورالعمل های ابلاغی دولت در این ارتباط سوق داده می شوند.


    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با تاکید بر این‌که سال گذشته حدود 40 درصد افزایش هزینه داشتیم اما تعرفه‌های سال جاری با توجه به افزایش قیمت‌های جدید باید مجددا تعریف شود، اظهار کرد: دو سال است که تعرفه‌ها تغییری نکرده و در برخی مراکز که زمین مرکز استیجاری است، هزینه‌ها بیش از 100 درصد افزایش یافته است و امیدواریم شاهد افزایش بیش از 60 درصد تعرفه‌ها در سال جدید باشیم تا به نقطه سر به سر دو سال قبل برسیم.

    وی در پاسخ به این سوال که چه دلیلی وجود داشت که تعرفه‌ها دو سال است که افزایش پیدا نکرده؟، گفت: براساس ضوابط موجود تغییر تعرفه معاینه فنی از زمان پیشنهاد آن توسط وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تا تصویب آن توسط دولت شامل فرایندی است که در سال گذشته این مساله با تأخیر انجام شد؛ چرا که بارها و بارها بررسی تعرفه‌ها در شورای رقابت و سازمان حمایت بررسی شد و طرح پیشنهادی مدام در رفت و آمد بود تا اصلاح شود تا به انتهای سال رسید و در نهایت این کار به دلیل پایان سال اتفاق نیفتاد. البته در سال جدید مجددا تعرفه‌ها توسط دو وزارتخانه به دولت پیشنهاد شده و این مسئله در حال طی مراحل قانونی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو