فونیکسریمکسبهتام

رکوردشکنی جدید افزایش قیمت بنزین در آمریکا و اروپا

عصر خودرو- قیمت بنزین در آمریکا و اروپا روز چهارشنبه به رکورد بالای جدیدی رسید و میانگین قیمت هر گالن بنزین در کالیفرنیا شش دلار در مقایسه با بیش از ۹ دلار در نروژ و دانمارک بود.

رکوردشکنی جدید افزایش قیمت بنزین در آمریکا و اروپا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، انجمن اتوموبیل آمریکا اعلام کرد میانگین قیمت ملی بنزین از 4.523 دلار در روز سه شنبه به 4.567 دلار در روز چهارشنبه افزایش پیدا کرد. قیمت بنزین مدت مشابه سال گذشته 3.043 دلار بود که افزایش بیش از 50 درصدی قیمتها در مدت یک سال را نشان می دهد.

    در کالیفرنیا، میانگین قیمت بنزین از 60.21 دلار در سه شنبه به 6.05 دلار در چهارشنبه صعود کرد در حالی که یک سال پیش، 4.135 دلار بود.

    ادامه افزایش قیمتهای بنزین در آمریکا باعث شد بانک جی پی مورگان درباره بالاتر رفتن قیمت بنزین تحت تاثیر ادامه جنگ روسیه در اوکراین و آغاز فصل رانندگی تابستانی در آمریکا هشدار دهد. ناتاشا کانوا، مدیر تحقیقات کالاها و نفت جهانی جی پی مورگان به شبکه سی ان ان گفت: ریسک رسیدن قیمت بنزین به شش دلار تا اوت، وجود دارد. با انتظاراتی که برای تقاضای بالا در فصل رانندگی تابستانی وجود دارد، قیمت خرده فروشی آمریکا ممکن است تا اوت به میزان 37 درصد دیگر افزایش پیدا کند.

    اندرو گراس، سخنگوی انجمن اتوموبیل آمریکا، اظهار کرد: قیمت بالای نفت و عدم وجود ظرفیت پالایش، عامل افزایش قیمتها در جایگاههای سوخت بوده است و حتی افت فصلی تقاضا برای بنزین در فاصله تعطیلات بهاری تا تعطیلات روز یادبود هم نتوانست به پایین بردن قیمتها کمک کند.

    در اروپا، رانندگان وضعیت بدتری دارند و طبق اطلاعات وب سایت گلوبال پترول پرایس، قیمت هر گالن بنزین در انگلیس 7.70 دلار، در بعضی از مناطق آلمان 8.25 دلار و در نروژ و دانمارک بیش از 9 دلار و در استونی بیش از 7.7 دلار است.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، بالاترین قیمت بنزین در دنیا روز چهارشنبه در هنگ کنگ به ثبت رسید که 10.966 دلار در هر گالن بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو