فونیکسریمکسبهتام

آغاز عملیات اجرایی برای «آزمون تصادف خودرو» در کشور

عصر خودرو- به دنبال آنکه آزمون تصادف خودرو در کشور تاکنون انجام نشده و تولیدات داخل برای این نوع تست به کشورهای دیگر فرستاده می‌شدند، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) بر آن شد تا ضمن رونمایی از هشت آزمایشگاه جدید آزمون صنعت خودرو، عملیات اجرایی این مرکز آزمون را آغاز کند تا طبق پیش‌بینی‌ها ١٨ ماه دیگر این آزمون در کشور برگزار شود.

آغاز عملیات اجرایی برای «آزمون تصادف خودرو» در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، صبح امروز (دوشنبه) مراسم رونمایی از مراکز جدید آزمون صنعت خودرو با حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت،  مدیرعامل ایران‌خودرو، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور و دبیر انجمن مذکورو فعالان صنایع تامین قطعات خودرو و مسئولان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و نمایندگان معاونت علمی و فناوری  در محل مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو (زیرمجموعه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران/ISQI)برگزار شد. 

    در این مراسم هشت آزمایشگاه جدید آغاز به کار کرد و سه آزمایشگاه جدید در برنامه افتتاح قرار گرفت. در این مراسم،  با هدف ارتقای کیفیت صنعت خودرو و پیرو مطالبات به حق مقام معظم رهبری و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین با همراهی صنعت‌گران داخلی و شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌های توسعه آزمایشگاهی رونمایی و تفاهم‌نامه‌هایی با هدف تجهیز و توسعه آزمایشگاهی صنعت خودروی کشور منعقد شد. 

    انجام  آزمون تصادف خودرو در کشور از اواخر سال ١4۰٢ 

    سعید تاجیک- مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران (ISQI),  اظهار کرد: امروز در کنار رونمایی از مراکز جدید آزمون خودرو، تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت و راه‌اندازی مهمترین آزمایشگاه برای تست تصادف امضا خواهد شد.

    وی ادامه داد: امروز هشت مرکز آزمون شامل «آزمایشگاه اندازه‌گیری بخارات سوخت خودرو»، «آزمایشگاه سامانه آلاینده های سیستم تهویه خودرو»، «آزمایشگاه تست کاتالیست کانورتر»، «آزمایشگاه اندازه‌گیری ذرات معلق خودرو»، «آزمایشگاه توان سرچرخ و مصرف انرژی خودروهای تجاری برقی»، «آزمایشگاه آزمون آلایندگی خودروهای سواری تا سطح یورو 6» و «آزمایشگاه ایمنی سیستم‌های ذخیره انرژی و باطری‌پک خودروهای برقی» برای بهره‌برداری آغاز به‌کار خواهند کرد. 

    تاجیک خاطر نشان کرد: مهمتر، عملیات اجرایی برای ایجاد مرکز تصادف (crash test) برای خودروهای سواری آغاز و تفاهم‌نامه آن امضا خواهد شد.  در این تست مواردی همچون بررسی ایمنی راننده و سرنشینان خودرو هنگام بروز تصادفات با برخورد با مانع و انواع تست های قابل اجراء در برخورد روبه‌رو، برخورد جانبی، برخورد با عابر پیاده  مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آزمون خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط