فونیکسریمکسبهتام

رییس اتحادیه نمایشگاه داران:

عکس العمل بازار با خبر راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو فعلا افزایشی است

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل و خدمات خودرویی تبریز گفت: باید دید روش سامانه یکپارچه فروش خودرو کار درستی است یا نه، عکس العمل بازار با خبر راه‌اندازی این سامانه فعلا افزایشی بوده است.

عکس العمل بازار با خبر راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو فعلا افزایشی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، ابراهیم مددیان درباره قیمت اخیر خودروهای داخلی که در این هفته دوباره با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند، به خبرنگار ایلنا گفت: راه‌اندازی این سامانه یکی دو روز است که به طور جدی مطرح شده ولی در حدود یک ماه است با افزایش قیمت خودرو در بازار مواجه هستیم.

    این کارشناس بازار خودرو در ادامه افزود: بازار خودرو بر مبنای عرضه و تقاضاست وقتی عرضه کم باشد، قیمت خود به خود بالا می‌رود. اما مدیریت هم در راس کار است. مردم تا نوروز امسال منتظر برجام بودند که فعلا اتفاق نیفتاده است، واردات خودروهم فعلا انجام نشده و آنهایی که منتظر کاهش قیمت خودرو بودند هم دیگر خسته شده و می‌گویند امروز نخریم باید فردا خودرو را گران‌تر بخریم و برای خرید رو به بازار آورده‌اند.

    بر اساس این گزارش، قیمت خودرو در بازار کشور همچنان با نوسان مواجه است، برخی کارشناسان هم معتقدند توقف عرضه خودرو به دلیل فروش در سامانه یک‌پارچه باعث افزایش دوباره قیمت‌ها است.

    قیمت خودرو صفر داخلی در بازار ایران به شرح زیر است:

    خودروی پراید 111 ، 206 میلیون تومان

    پراید 131 نیز  176 میلیون تومان

    خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل 1401 ، 503 میلیون تومان و دنا معمولی 1401، 386 میلیون تومان

    نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به 214 میلیون تومان

    پژو 206 تیپ دو با دو میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت 314میلیون رسید و پژو 206 تیپ پنج نیز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت که در بازار کشور به 350 میلیون تومان رسید.

    خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به قیمت 445 میلیون تومان رسید.

    اما خودروی تارا اتوماتیک با سه میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 590 میلیون تومان رسید.

    مدل 1400 از 340 میلیون تومان در ابتدای فروردین ماه امروز به 372 میلیون تومان رسیده است و مدل 1401 این خودرو اما در فروردین ماه 3 میلیون تومان ارزان شده و 395 میلیون تومان قیمت خورده است.

    افزایش چشمگیر قیمت فیدلیتی، دیگنیتی و شاهین در فروردین

    قیمت خودرو دیگنیتی مدل 1400 در فروردین ماه 175 میلیون تومان افزایش یافته و این خودرو در حال حاضر یک میلیارد و 375 میلیون تومان قیمت خورده است.

    خودرو فیدلیتی پرایم پنج نفره مدل 1400 نیز از یک میلیارد و 50 میلیون تومان در ابتدای فروردین ماه امروز به یک میلیارد و 250 میلیون تومان رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم