فونیکسریمکسبهتام

در گفت و گو با دکتر حسن برادران مطرح شد:

تولید دانش‌بنیان ۵ گروه از محصولات در پاریزان صنعت

عصر خودرو- شرکت پاریزان صنعت که ۴۸ سال از شروع فعالیتش می‌گذرد، بیش از ۴ دهه است که فعالیت دانش‌بنیان دارد. این شرکت در تمامی سال‌ها، نهاد و بنیان کارش بر مبنای دانش، طراحی و خلاقیت بوده است.

تولید دانش‌بنیان ۵ گروه از محصولات در پاریزان صنعت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»؛ این شرکت همواره در نظر داشته تا بتواند بخشی از نیازها و کمبودهای کشور در حوزه تجهیزات صنعتی و تعمیرگاهی را برطرف کند. به ترتیب این فعالیت‌ها گسترش پیدا کرد و اکنون در 6 حوزه تجهیزات تعمیرگاهی، معاینه فنی، تجهیزات نظافتی، کارواش، بالانس‌های صنعتی و تجهیزات ریلی فعالیت دارد. از سوی دیگر با توجه به اینکه در سال‌های گذشته اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بیشتر شده، مدیریت پاریزان صنعت نیز تصمیم گرفت تا در راستای بالا بردن سطح مدیریت و توسعه فعالیت‌ها، این شرکت را در لیست دست‌آوردهای دانش‌بنیان قرار دهد. در همین راستا گفت‌وگویی با دکتر حسن برادران مدیرعامل این شرکت داشتیم تا در خصوص برنامه‌های آینده این شرکت در راستای اهداف دانش‌بنیان بیشتر مطلع شویم.

    مدیرعامل شرکت پاریزان صنعت در پاسخ به سؤالی در خصوص هدف از دانش‌بنیان اعلام کردن تولیدات این شرکت توضیح داد: در طول سالیان متمادی تولیدات این شرکت همواره بر اساس دانش و پژوهش بوده است به همین منظور این تصمیم در هیئت‌مدیره گرفته شد که برای دیده شدن هرچه بهتر و بیشتر توانایی‌های گروه مهندسی، دست‌آوردهای این شرکت را در معرض سنجش کارشناسی برای اعطای نام دانش‌بنیان قرار دهیم. حسن برادران در ادامه افزود: ارزیابی این محصولات طی یک بازه زمانی چند ماهه انجام شد و نهایتاً 5 گروه از محصولات این شرکت تأییدیه دانش‌بنیان را دریافت کرد. جک بالابر لوکوموتیو 160 تن، سینی دوار لوکوموتیو 250 تن، خط آزمون معاینه فنی خودروهای سواری و دستگاه بالانس صنعتی استاتیکی عمودی موفق به دریافت دارنده سطح 2 شدند و دستگاه بالانس صنعتی دینامیکی عمودی و افقی توانست تأییدیه سطح یک را دریافت کند.

    وی همچنین در پاسخ به پرسش مطرح‌شده درزمینه اعطا تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی از سوی دولت توضیح داد: گروه محصولاتی که تأییدیه سطح 2 را دریافت کرده‌اند مشمول معافیت مالیاتی نمی‌شوند و این موضوع تنها برای محصولاتی که تأییدیه سطح یک را دریافت کرده‌اند برقرار است. وی در توضیح این موضع عنوان کرد: شرکت پاریزان صنعت هیچ‌گاه به دنبال کسب معافیت‌های مالیاتی و یا دریافت تسهیلات دولتی نبوده و تنها هدف اصلی از انجام این کار، نشان دادن تلاش‌های گروه مهندسی برای تولید، بومی‌سازی و استفاده از تجهیزاتی است که پیش‌تر باید از منابع خارجی و باقیمت‌های بسیار بالا تهیه می‌شد ولی اکنون در این مجموعه و به سفارش مشتریان با بهره‌گیری از دانش و توانایی‌های بومی ساخته می‌شود.
    برادران با توضیح این‌که 5 تأییدیه دریافت شده به معنی این نیست که تنها 5 محصول این شرکت دانش‌بنیان شناخته می‌شوند افزود: تنوع محصولات تولیدی شرکت پاریزان صنعت بیش از 100 محصول است اما این محصولات در چند گروه اصلی طبقه‌بندی می‌شوند. تأییدیه‌های دریافت شده تنها مربوط نیز تنها مربوط به یک محصول نبوده و هر تأییدیه برای یک گروه از محصولات به این شرکت اعطاشده است.
    مدیرعامل پاریزان صنعت در خصوص برنامه‌های آینده این شرکت در راستای دریافت تأییدیه دانش‌بنیان برای دیگر گروه‌های محصولات این شرکت عنوان کرد: در نظر داریم در آینده نزدیک 4 یا 5 گروه دیگر از محصولاتمان را نیز برای دریافت این تأییدیه آماده کنیم. وی افزود: یکی از این نمونه‌ها، محصولی است که برای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طراحی و ساخته‌شده که قبلاً تنها نمونه آمریکایی آن در کشور موجود بوده است اما اکنون با بهره‌گیری از دانش مهندسان این مجموعه بومی‌سازی شده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
    برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی این شرکتبه آدرس https://www.parizansanat.com مراجعه کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو