فونیکسریمکسبهتام

مقایسه مشخصات مرسدس بنز GLA و بی ام و X۱ ۲۰۲۱ + عکس

عصر خودرو-مرسدس بنز GLA فیس لیفت شده رقیبی برای ب ام و X۱ است.

مقایسه مشخصات مرسدس بنز GLA و بی ام و X۱ ۲۰۲۱ + عکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ده سال پیش بی ام و SUV کوچک پریمیوم X1 را معرفی کرد. بی ام و این خودرو را زمانی معرفی کرد که هیچ رقیبی نداشت. اکنون این خودرو رقیبانی مانند لکسوس UX، ولوو XC40، آئودی Q3 و جگوار E-Pace دارد.

    مرسدس بنز همیشه روی فضای داخلی وقت زیادی در طراحی می گذارد؛ این خودرو اکنون دارای دو صفحه نمایش بزرگ 10.25 اینچی روی داشبورد است این صفحه نمایش  کنترل‌های پد لمسی و قابلیت جفت شدن گوشی‌های هوشمند را پوشش می‌دهد؛ سیستم عامل MBUX که سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو و سیستم‌های خودرو را کنترل می‌کند از قابلیت های این صفحه نمایش است.

    مرسدس بنز GLA به طور استاندارد دارای مواردی مانند چراغ‌های جلو LED، استارت بدون کلید، رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی و یک صندوق بار الکتریکی است و تجهیزاتی مانند سانروف پانوراما، صندلی‌های گرم شونده، تزئینات جدید و کروز کنترل راداری را دارد.

    بی ام و X1، سال گذشته تغییراتی داشت که شامل تغییرات ظاهری، تجهیزاتی و ارتقا‌های فنی جدیدی بود. نسخه فیس لیفت پیشرفت‌هایی مانند چراغ‌های جلو LED، صفحه نمایش‌های لمسی بزرگتر و شارژ بی سیم را به همراه دارد.

    از نظر طراحی کابین بین قبل و بعد از فیس لیفت تغییر چندانی نکرده است، اما X1 فعلی اکنون دارای صفحه نمایش لمسی 8.8 اینچی برای نسخه‌های sDrive18i و sDrive18d است در حالی که یک صفحه نمایش 10.25 اینچی در خودرو‌های sDrive20i و xDrive25i یافت می‌شود.

    هر دو خودرو سیستم عامل iDrive بی ام و را اجرا می‌کنند که از یک کنترلر چرخشی، فرمان صوتی و ورودی‌های لمسی استفاده می‌کند.

    مرسدس بنز GLA با تعدادی گزینه موتور ارائه می‌شود که در نسخه GLA 250 شامل موتور 2.0 لیتری توربو (165 کیلووات/350 نیوتن متر) است، و در نسخه GLA 200 شامل موتور 1.3 لیتری توربوشارژ (120 کیلووات/250 نیوتن متر) می شود. گزینه بعدی شامل نسخه GLA 35 AMG با یک موتور توربو 2 لیتری با قدرت 225 کیلووات و گشتاور 400 نیوتن‌متر می شود.

    همه خودرو‌ها از جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ متحرک استفاده می‌کنند، به غیر از خودروی سطح پایه GLA 200 که نیروی خود را فقط از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

    موتور 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژر 1.5 لیتری (103 کیلووات/220 نیوتن متر) است که sDrive18i را ارائه می‌کند، سپس یک موتور 2.0 لیتری توربو (141 کیلووات/280 نیوتن متر) برای sDrive20i، یک موتور دیزلی (30-10 نیوتن متر 30 نیوتون متر) عرضه می‌شود.  xDrive25i دارای موتور 2.0 لیتری بنزینی (170 کیلووات/350 نیوتن متر) است.

    پیشوند "x" که در نام برخی نسخه ها دیده می شود نشان دهنده چهار چرخ متحرک بودن است، xDrive25i و sDrive18i و sDrive18d هر دو دارای گیربکس هفت سرعته دوکلاچه هستند، در حالی که sDrive18d و xDrive25i هر دو دارای یک گیربکس eight هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو