فونیکسریمکسبهتام

سهمیه گازوئیل مجتمع های بین راهی افزایش یابد

عصر خودرو- رئیس انجمن صنفی مجتمع‌های خدماتی بین راهی گفت: به علت کمبود سهمیه گازوئیل، نمی‌توانیم به ناوگان عمومی که در جاده‌ها حضور دارند، خدمات مناسب بدهیم.

سهمیه گازوئیل مجتمع های بین راهی افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جبار رمضانی رئیس هیئت مدیره کانون انجمن صنفی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی کشور گفت: صدور مجوز‌ها برای مجتمع‌های بین راهی، تاکنون بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار داشته؛ اما هیئت مقررات زدایی وزارت اقتصاد بدون دریافت نظر تشکل‌های صنفی، نسبت به تغییر مرجع صدور مجوز مجتمع‌های بین راهی اقدام کرده و مسئولیت را از وزارت راه و شهرسازی به وزارت گردشگری سپرده است.

    او می‌گوید: در گذشته وزارت راه هم موافقت اولیه و هم موافقت نهایی را صادر می‌کرد و از ابتدا، تکلیف سرمایه گذار تا حدود زیادی مشخص می‌شد؛ اما اکنون اگر وزارت گرشگری موافقت اولیه صادر کند، ممکن است در نهایت وزارت راه مخالف باشد. زمانی که بررسی راه‌های دسترسی و ایمنی مسیر بر عهده وزارت راه است، چه علتی وجود دارد که مرجع صدور مجوز را تغییر دهند؟

    آقای رمضانی گفت: وزارت گردشگری برای افزایش اشتغال در این حوزه ورود کرده؛ اما مجتمع‌های بین راهی متشکل از چند عنصر رستوران، ساختمان‌های اقامتی، جایگاه‌های سوخت، معاینه فنی و ... هستند، نه یک عنصر. درست است که صدور مجوز‌ها الکترونیکی شده، ولی باید با طی کردن مراحل قانونی باشد و تمامی استعلام‌ها دریافت شود؛ یعنی در خصوص دریافت موافقت از وزارت راه، کار به تأخیرمی‌افتد.

    رئیس هیئت مدیره کانون انجمن صنفی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی کشور  همچنین گفت: جایگاه‌های سوخت این مجتمع‌ها در نیمی از شبانه روز، گازوئیل برای عرضه ندارند و نمی‌توانند به ناوگان عمومی که در جاده‌ها حضور دارند، خدمات مناسب بدهند. از طرف دیگر، حق العمل توزیع گازوئیل با هزینه‌های جایگاهداری متناسب نیست. باید حق العمل توزیع بنزین و گازوئیل یکسان سازی شود تا برای جایگاه‌ها صرفه داشته باشد که گازوئیل را در شرایط کمبود سهمیه، توزیع کنند.

    طبق آمار انجمن صنفی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی کشور، این مجتمع‌ها متشکل از 2 هزار و 500 مجتمع مجوزدار هستند که هزار واحد آن‌ها فعال و هزار و 500 واحد دیگر در دست احداث است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو