فونیکسریمکسبهتام

فعالیت ۱۶ مرکز ثابت معاینه فنی در شهر تهران

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اشاره به نصب وسایل و قطعات اجاره‌ای و یا حتی غیراستاندارد روی خودروها به منظور دریافت معاینه فنی، گفت: این افراد علاوه بر ضرر مالی، سلامت خود و دیگر شهروندان را به مخاطره می‌اندازند.

فعالیت ۱۶ مرکز ثابت معاینه فنی در شهر تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حسین مقدم درباره نصب وسایل اجاره‌ای روی خودروها توسط مردم برای دریافت معاینه فنی، گفت: این معضل از چندین سال گذشته وجود داشته است و مراکز معاینه فنی مرجع تشخیص این مساله نیستند. حتی در صورت تشخیص نصب قطعات اجاره‌ای روی خودرو، نیروهای مراکز معاینه فنی اجازه ندارند که به مالک اعلام کنند که چرا قطعات اجاره‌ای را روی خودروی خود نصب کرده‌اند؛ مرکز معاینه فنی امکان ورود قانونی به این موضوع را ندارد.

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با تأکید بر اینکه مردم نباید به سودجویان اعتماد کنند، یادآور شد: تا زمانی که مالک یک خودرو به عنوان متقاضی علاقمند به استفاده از قطعات دست دوم باشد، نمی‌توان با چنین اقدامی برخورد کرد. اگر به جای اجاره قطعات به دنبال رفع نقص فنی خودرو باشیم، ایمنی و سلامت خودرو و همچنین خودمان تضمین می‌شود.

    مقدم با بیان اینکه در گذشته تعدادی تعمیرگاه متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است، گفت: تعویض قطعات در تعمیرگاه‌های معتبر و مجاز  انجام نمی‌شود. شرط صدور گواهی معاینه فنی، نتایج آزمونی است که توسط تجهیزات تمام مکانیزه کنترل و ارزیابی می‌شود و کیفیت قطعه برای مراکز معاینه فنی قابل تشخیص نیست. برخی افراد نسبت به نصب وسایل و قطعات اجاره‌ای و یا حتی غیر استاندارد اقدام می‌کنند که علاوه بر ضرر مالی، سلامت خود و دیگر شهروندان را به مخاطره می‌اندازند.

    مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه تأکید کرد: مردم باید بدانند که خودروها با نصب وسایل و قطعات اجاره‌ای آسیب می‌بینند اما برخی افراد توجهی به این موضوع ندارند؛ همچنین به مردم توصیه می‌شود قطعات غیراستاندارد خریداری نکنند تا در معاینه فنی رد نشوند.

    وی با بیان اینکه برخی به دلیل ناآگاهی به سودجویان بابت تعویض قطعه پول پرداخت می‌کنند، یادآور شد: این در حالی است که شاید خودروی آن‌ها هیچ مشکلی نداشته باشد و در آزمون معاینه فنی نیز تأیید شود؛ بارها شاهد چنین اتفاقاتی بوده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با تأکید بر اینکه قطعات اجاره‌ای سبب ایجاد معضل جدید برای شهروندان شده است، اضافه کرد: افراد ناآگاه در این زمینه باعث آسیب به خود و دیگران خواهند شد درحالیکه می‌توانند به تعمیرگاه مجاز و رسمی خودروی خود مراجعه کنند و با انجام تعمیرات صحیح، مسئولیت اجتماعی خود را در حفظ جان و سلامت جامعه ایفا کنند.

    مقدم در ادامه توصیه کرد که مردم به تعمیرگاه‌های مجاز و تخصصی خودروی خود مراجعه کنند چرا که در تعمیرگاه‌های مراکز معاینه فنی، تنها تعمیرات سطحی و سریع انجام می‌شود و این تعمیرات به هیچ عنوان به معنای تأیید معاینه فنی نیست؛ بنابراین برای تعمیرات اساسی باید به تعمیرگاه‌های رسمی نمایندگی خودروی خود مراجعه کنند.

    وی در ادامه اضافه کرد: ممکن است در برخی موارد نقص فنی خودرو در تعمیرگاه‌هایی که خدمات سطحی را ارائه می‌دهند، برطرف نشود. ارتباطی بین تعمیرگاه‌ها و مراکز معاینه فنی وجود ندارد و هیچ تضمینی نیست که تعمیرات در این تعمیرگاه‌ها به تأیید معاینه فنی منجر شود. بر همین اساس توصیه می‌شود که خودروها به تعمیرگاه‌های رسمی نمایندگی مرتبط با خودروی خود مراجعه کنند.

    به گفته مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران؛ در تعمیرگاه‌های مراکز معاینه فنی خدماتی در زمینه باتری‌سازی، اگزوز سازی، تنظیم موتور، جلوبندی و دیگر موارد ارائه می‌شود.

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به برنامه‌های مرکز معاینه فنی در سال جدید، گفت: افزایش ظرفیت مراکز، کیفی‌سازی خدمات، ارائه خدمات بهتر و اطلاع‌رسانی به شهروندان درباره خدمات‌رسانی مراکز از جمله برنامه‌های ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران است.

    مقدم با بیان اینکه تلاش مرکز معاینه فنی در سال گذشته کیفی‌سازی خدمات بوده و در همین راستا به تمامی نیروهای درون و برون سازمانی، آموزش‌های مرتبط ارائه شده است، افزود: این روند در سال جدید نیز ادامه دارد.

    وی از فعالیت 16 مرکز ثابت و هفت واحد سیار مختص خودروهای سبک و سه مرکز سنگین در شهر تهران خبر داد و گفت: در تمام مناطق پراکندگی مناسب مراکز معاینه فنی وجود دارد و سعی مجموعه بر این بوده است که مراکز، تمامی مناطق شهر را پوشش دهند.

    بنابراعلام سایت شهر، مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه تلاش ما گستردگی مراکز است، افزود: البته ظرفیت مراکز در طول سال خالی است و هرچه تعداد مراکز اضافه شود، خدمات بیشتری به شهروندان ارائه نخواهد شد چرا که در همین مراکز موجود، ظرفیت کافی برای خدمات‌رسانی پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو