فونیکسریمکسبهتام

بی ام و سری ۷ ۲۰۲۳ در مقابل مرسدس بنز کلاسS

عصر خودرو- در این گزارش تفاوت‌های بی ام و سری ۷ ۲۰۲۳ و مرسدس بنز کلاس S مطرح شده است.

بی ام و سری ۷ ۲۰۲۳ در مقابل مرسدس بنز کلاسS
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ خودروی بی ام و سری 7، همیشه یک رقیب برای مرسدس بنز بوده است و در آخرین نسخه خود، قصد دارد این خودروساز آلمانی را به چالش بکشد.

مرسدس برای این سدان دو موتور ارائه می‌کند: یک موتور شش سیلندر خطی 3.0 لیتری توربوشارژ با 429 اسب بخار برای S500 و یک موتور دو توربو 4.0 لیتری V8 با قدرت 496 اسب بخار برای S580؛ یک سیستم هیبریدی 48 ولتی (موسوم به EQ Boost) در هر دو پیشرانه گنجانده شده است و به صورت استاندارد به یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته و چهار چرخ متحرک 4Matic متصل می‌شوند.

همچنین یک گزینه هیبریدی پلاگین با برد تمام الکتریکی حدود 100 کیلومتر در دسترس است. در حالی که هر مدل مجهز به سیستم تعلیق بادی است، E-Active Body Control دارای یک انحنای دینامیک است که به خودرو اجازه می‌دهد به آرامی در پیچ‌ها جا به جا شود؛ همچنین امکان داشتن سیستم فرمان تمام چرخ برای کلاس S وجود دارد.

740i با موتور 3.0 لیتری توربوشارژ شش خطی مجهز به سیستم هیبریدی 48 ولتی است که منحصراً با دیفرانسیل عقب در دسترس است. بی ام و انتظار دارد 740i در 5.0 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. 760i xDrive از یک موتور 4.4 لیتری V8 با توربوشارژ دوقلو استفاده می‌کند که به صورت استاندارد 536 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور همچنین دارای یک فناوری هیبریدی 48 ولتی است و BMW می‌گوید که می‌تواند در 4.2 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت برسد.

علاوه بر شتاب سریع، عملکرد نرمی را ارائه می‌دهد. خودروی جدید به صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز شده است و BMW همچنین سیستم فرمان چرخ‌های عقب و همچنین دمپر‌های متغیر را در شاسی تعبیه کرده است.

وقتی صحبت از فضای داخلی کلاس S می‌شود، نمایشگر‌ها اولویت دارند. این سدان ممکن است به پنج صفحه نمایش لمسی، از جمله یک صفحه نمایش لمسی مرکزی عظیم و یک پشت آمپری دیجیتال 12.3 اینچی مجهز شود. یک نمایشگر هدآپ بهبود یافته  نیز در خودرو گنجانده خواهد شد.

فضای پا و سر در قسمت صندلی‌های عقب و صندلی‌های تکیه‌دار جدیدترین مدل با قابلیت‌های ماساژ و اجزای گرمایشی قابل توجه افزایش اندکی دارد.

هر دو خودرو دارای انواع گزینه‌های کمک راننده از جمله هشدار برخورد از جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار، مکانیسم هشدار خروج از خط در کنار کمک حفظ خطوط و سیستم کروز کنترل تطبیقی ​​هستند. هر دو خودرو عملکرد فوق العاده و گزینه‌های موتور همراه با سیستم‌های الکتریکی و هیبریدی را ارائه می‌دهند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو