فونیکسریمکسبهتام

خودروسازی به صنعتی سودده و با کیفیت تبدیل می‌شود

عصر خودرو- کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود شرکت‌های خارجی به کشور، سبب شکل‌گیری رقابت و افزایش کیفیت خودروسازها می‌شود.

خودروسازی به صنعتی سودده و با کیفیت تبدیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا قدرتی کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مشکلات صنعت خودرو داخلی فاصله از تکنولوژی روز دنیاست. ادغام شرکت‌های خارجی با شرکت‌های داخلی سبب پیشرفت و افزایش کیفیت خودروها می‌شود، همچنین سبب افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران  به خرید سهام شرکت‌هایی همچون ایران خودرو و سایپا و در صورت واگذاری کامل این شرکت‌ها به شرکت های خارجی، سبب خروج این شرکت‌ها از زیان می‌شود؛ اما در عمل این اقدام با موانع جدی مواجه است. 

    به گفته کارشناس بازار سرمایه اولین مانع، تفاوت نگاه شرکت‌های خارجی در بنگاه‌داری با شرکت‌های داخلی است. سایر مباحث ورود نیروی انسانی خارجی به شرکت‌های خودروسازی، تعدد قوانین و مقررات و وجود عوارض برای ورود خودرو‌های خارجی را شامل می‌شود، مهم‌تر اینکه وزارت صمت همچنان شرکت‌های خودروسازی را متعلق به خود می‌داند و تصمیمات وزارت صمت در خصوص خودروسازی‌ها اجرا می‌کند؛ که این موارد از جمله موانع ورود شرکت‌های خودروسازی خارجی برای سرمایه‌گذاری به شرکت‌های داخلی ما است.

    همچنین شرکت‌های خودروسازی داخل، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های جدی برای پیشرفت تکنولوژی دارند که برای تحقق آن باید برخی از سرمایه‌های غیرمولد این شرکت‌ها به فروش برسد، اما  این موضوع مورد توجه مقامات ذی صلاح نیست. باید به شرکت‌های خارجی اجازه ورود دهیم تا به عنوان شرکت مستقل فعالیت کنند و رقابت میان شرکت‌ها افزایش یابد که این امر می‌تواند سبب افزایش کیفیت خودروسازی در کشور شود.

    او می‌گوید: کشور چین و ترکیه نیز با ورود شرکت‌های بزرگ خودروسازی با تغییرات خوبی همچون افزایش کیفیت خودرو‌ها مواجه شدند.

    طی چند سال گذشته صحبت‌هایی برای ورود شرکت‌های خارجی در حوزه‌های پتروشیمی، فولاد و خودروسازی شد، ولی اتفاقی رخ نداد و شرکای خارجی برخی از شرکت‌ها نیز از کشور خارج شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو