فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

حذف حباب قیمت‌ها در بازار خودرو با عرضه در بورس

عصر خودرو- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حمایت از عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: بورس کالا بهترین بستر برای حراج واقعی در کشور است که می‌تواند زمینه‌ساز کاهش و حذف حباب قیمت‌ها در بازار خودرو باشد.

حذف حباب قیمت‌ها در بازار خودرو با عرضه در بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مهدی طغیانی در خصوص واگذاری سهام 2 شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا، اظهار داشت: گرچه در این سال‌ها بخشی از سهام شرکت‌های خودروسازی در بورس عرضه شده و به نوعی فرآیند خصوصی‌سازی شکل گرفته است، اما همچنان اداره این شرکت‌ها دولتی است و عمده اعضای هیئت مدیره این 2 خودروساز توسط سهامداران دولتی منصوب می‌شوند.

    وی گفت: اگر مدیریت سهام دولت در این شرکت‌ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شود و نحوه تصمیم‌گیری این خودروسازها نیز مانند دیگر شرکت‌ها انجام شود؛ به طور حتم این شرکت‌ها می‌توانند به سمت کارایی بیشتر و کاهش هزینه های تولید حرکت کنند.

    طغیانی اضافه کرد: اگر دولت در جایگاه خود به عنوان ناظر، سیاست گذار، تولید کننده و خودروسازان قرار گیرد، به نظر می‌رسد، مشکل خودروسازان برطرف شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: از دلایل عمده‌ای که دولت موفق به باز کردن کلاف سردرگم و پیچیده خودروسازی نمی‌شود، این است که برخی از مسوولان در قالب سیاستگذار، ناظر است و نیز در تولید نقش دارند.

    وی در خصوص فروش خودرو در بورس هم گفت: در این شرایط که خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، بهترین راهکار برای خروج از این وضعیت پیش بردن فروش خودرو به سمت حراج‌های واقعی است تا به دست دلالان بازار نیافتد.

    طغیانی خاطرنشان کرد: بورس کالا بهترین و شاید به روزترین سیستمی است که حراج واقعی در کشور را رقم می‌زند، ایرادات آن برطرف شده و سامانه‌های مشخصی دارد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: فروش خودرو در بورس کالا تصمیم بسیار خوبی است؛ اگر بتوان این اقدام را  برای خودروهای پرتیراژ انجام داد و همچنین ورود به بورس نیز تسهیل شود؛ به نظر می‌رسد بورس کالا بتواند حباب بازار را از بین ببرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو