فونیکسریمکسبهتام

ساعت مراکز معاینه فنی تهران یک ساعت افزایش یافت

عصر خودرو- ساعت کاری مراکز معاینه فنی پایتخت به دلیل افزایش تقاضا و مراجعات شهروندان حداقل یک ساعت افزایش یافت.

ساعت مراکز معاینه فنی تهران یک ساعت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: با عنایت به افزایش تقاضا و مراجعات به مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران در راستای مدیریت امور مشتریان و تسهیل در ارائه خدمات شایسته به مراجعه کنندگان از امروز 23 فروردین ماه ساعت کاری مراکز معاینه فنی حداقل به مدت یک ساعت افزایش و عموما مراکز تا ساعت 18 و واحد های سیار معاینه فنی تا ساعت 19 فعال خواهد بود.

    همچنین از روز شنبه مورخ 27 فروردین ماه شیفت کاری دو مرکز آبشناسان و الغدیر افزایش و این دو مرکز تا ساعت 22 ارائه خدمات خواهد داد. در ضمن شهروندان می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

    در ادامه این اطلاعیه آمده: براساس قانون خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف می باشد لذا از شهروندان تقاضا می شود جهت توزیع مراجعات در طول سال و جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی در ایام ابتدایی سال تنها خودروهایی که براساس ماه، چهار سال از تولید آن گذشته به مراکز مراجعه کنند، برای نمونه در فروردین 1401 خودروهای تولید فروردین 1397 و ماقبل مشمول معاینه فنی بوده و در مهر ماه 1401 خودروهای تولید مهرماه 1397 و ماقبل مشمول معاینه فنی می شود.

    ستاد معاینه فنی شهر تهران از شهروندان درخواست دارد جهت مدیریت زمان و به حداقل رسیدن زمان توقف و معطلی در مراکز با مراجعه به سامانه مدت انتظار که در سایت ستاد معاینه فنی قابل دسترس است خلوت‌ترین مرکز را برای دریافت خدمات معاینه فنی انتخاب کنند که در حال حاضر مراکز واقع در جنوب شهر تهران دارای ازدحام کمتر و ظرفیت خالی در سامانه نوبت دهی اینترنتی است.

    در این اطلاعیه آمده: در مراکز معاینه فنی روزانه ظرفیت پذیرش حداقل یک هزار دستگاه خودرو با تعیین وقت قبلی به صورت نوبت دهی اینترنتی پیش بینی شده که در حال حاضر 25 درصد از این ظرفیت ایجاد شده خالی است، جهت مدیریت زمان در این ایام از مراجعه کنندگان درخواست می شود  با استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی که از طریق سایت ستاد معاینه فنی و یا سامانه تهران من در دسترس است با تعیین وقت قبلی به مراکز مراجعه کنند شایان ذکر است مسیر ورودی به مرکز معاینه فنی برای خودروهای دارای نوبت اینترنتی متفاوت بوده و این خودروها نیاز به ایستادن در صف خودروهای مربوط به پذیرش معمولی را ندارند.

    همچنین جهت کاهش معطلی و به حداقل رسیدن توقف در مراکز معاینه فنی از شهروندان تقاضا می شود پیش از مراجعه نسبت به کنترل قسمت هایی از خودرو که به صورت چشمی توسط راننده قابل بررسی است نظیر سلامت چراغ های اخطار-کمربند ایمنی- برف پاک کن و شیشه شور اقدام کنند.

    به گزارش ایرنا، شهر تهران از ظرفیت 54 خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در 16 مرکز معاینه فنی ثابت و هفت واحد سیار تک خطه و همچنین سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو