فونیکسریمکسبهتام

عرضه اولیه خودروساز ویتنامی در بازار بورس آمریکا

عصر خودرو- خودروساز ویتنامی وینفست VinFast به منظور گسترش فعالیت های خود در بازار بورس آمریکا عرضه می شود.

عرضه اولیه خودروساز ویتنامی در بازار بورس آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، شرکت ویتنامی وینفست که پایگاه هولدینگ آن در سنگاپور قرار دارد عرضه اولیه سهام initial public offering  [IPO]خود را در بازار بورس آمریکا را به ثبت رسانده است چون می خواهد 4 میلیارد دلار در ایجاد یک مجموعه از کارخانه در ایالات متحده سرمایه گذاری کند.

    وینفست VinFast در سال 2019 به یک خودروساز داخلی تمام عیار در ویتنام تبدیل شد و حال می خواهد شانس خود را در بازار آمریکا امتحان کند و برای این کار باید با رقبای سنتی و مدرن و استارت آپ هایی بجنگد که خودروهای شاسی بلند برقی می سازند و در مدل های جدید اجاره به روش لیزینگ کار می کنند.

    تحلیل گران بازار می گویند با این عرضه اولیه وینفست می تواند 2 میلیارد دلار سرمایه جذب کند. یکی از منابع خبری که می خواهد ناشناخته بماند می گوید: «وینفست در حالی طبق برنامه پیش می رود که از لحاظ زمانی در موقعیت خاصی قرار دارد و عرضه اولیه آن ممکن است چند ماهی طول بکشد.»

    خود وینفست بخشی از یک کنگلومرا [مجتمع عظیم اقتصادی] به نام Vingroup JSC‌ است و هنوز اندازه و رنج قیمتی این عرضه اولیه را تعیین نکرده است.

    لی تای ثو ثوی Le Thi Thu Thuy مدیر عامل وینفست حین رونمایی از شاسی بلند برقی VF8‌ گفت: «گزینه های متعددی پیش روی ما است که در حال بررسی آن هستیم.» وی گفته است که عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار بورس برای نیمه دوم سال میلادی 2022 برنامه ریزی شده است. با پول حاصل از این اقدام یک کارخانه در کارولینای شمالی آمریکا احداث خواهد شد و در آن اتوبوس های برقی، خودروهای اس یو وی و باتری خودرو تولید خواهد شد.

    وینفست از سال 2017 شکل گرفته و در سال 2022 همه محصولات آن برقی خواهد شد.

    یک منبع خبری دیگر هم ارزش این کمپانی را بعد از عرضه اولیه 60 میلیارد دلار برآورد کرده است. اما تحلیل گران بورس می گویند بعد از عرضه اولیه ارزش این شرکت ها دچار تعدیل یا تصحیح شدیدی می شود.

    وینفست فقط در آمریکا به دنبال ساخت کارخانه نیست،‌ در ماه ژانویه هم اعلام کرده بود که در آلمان هم برنامه دارد.

    خودروی شاسی بلند VF8 وینفست ویتنام در آمریکا 41,000‌ دلار قیمت گذاری شده و در مقایسه اس یو وی تسلا 63,000 دلار قیمت دارد. برنامه فروش جهانی وینفست 42000 دستگاه خودرو در سال 2022 است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو