فونیکسریمکسبهتام

چه خودرو‌هایی امسال باید معاینه فنی بگیرند؟

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای امسال خودرو‌های تولید سال ۹۷ مشمول اخذ معاینه فنی می‌شوند، گفت: شهروندان باید متناسب با ماه تولید خودرویشان به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

چه خودرو‌هایی امسال باید معاینه فنی بگیرند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدا و سیما، حسین مقدم در گفتگو با رادیو تهران اظهار کرد: بر اساس قانون هوای پاک، خودرو‌های شخصی پس از چهار سال از زمان تولید باید معاینه فنی بگیرند، اما باید بر اساس ماه تولید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند، به عنوان مثال اگر خودرویی در شهریور ماه سال 97 تولید شده باشد، باید در شهریور ماه 1401 برای اخذ معاینه فنی به مراکز مراجعه کند.

    او اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود این روند را رعایت کنند تا تقاضا‌ها و مراجعات در طول سال براساس زمان تولید انجام شود تا در مراکز معاینه فنی شاهد ازدحام انتها و یا اوایل سال در مراکز معاینه فنی نباشیم.

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران گفت: مراکز هجده گانه معاینه فنی شهر تهران از ساعت 7:30 صبح آماده ارائه خدمت هستند و ساعت پایانی فعالیت آن‌ها نیز 15:30 است، اما برخی مراکز تا ساعت 17 نیز به متقاضیان خدمت رسانی می‌کنند که اسامی آن‌ها در سامانه ستاد مراکز معاینه فنی شهر تهران مشخص شده است.

    آقای حسین مقدم در ادامه با اعلام نارضایتی از آلایندگی زیاد موتورسیکلت‌های شهر تهران و مراجعه کم شمار آن‌ها به مراکز معاینه فنی افزود: با توجه به آمار‌ها بیش از دو و نیم میلیون موتورسیکلت در شهر تهران وجود دارد، اما میزان مراجعه آن‌ها به مراکز معاینه فنی در سال گذشته 285 دستگاه بوده است.

    او تصریح کرد: با توجه به تعداد بالای موتورسیکلت‌های پایتخت، این تعداد بسیار ناچیز است، البته وظیفه شهرداری تهران ایجاد زیرساخت و فراهم کردن تجهیزات و امکانات برای انجام معاینه فنی موتورسیکلت‌ها است و هم اکنون شش مرکز معاینه فنی با 11 خط مکانیزه موتورسیکلت در تهران وجود دارد.

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران گفت: بیشتر موتورسیکلت‌های موجود از آلایندگی زیادی برخوردارند و تاثیر زیادی در انواع آلودگی گازی و ذرات معلق دارند از این رو ضروریست ضابطان و مجریان قانون سختگیرانه تر، موتورسیکلت‌های آلاینده را به مراکز معاینه فنی ارجاع دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو