فونیکسریمکسبهتام

مزدا MX-۳۰ ۲۰۲۲ در مقابل مزدا ۲۰۲۲ CX-۳۰ + عکس

عصر خودرو- کابین MX-۳۰ از مواد طبیعی و پایدار مانند چوب پنبه و روکش پارچه‌ای قابل تنفس ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی استفاده می‌کند.

مزدا MX-۳۰ ۲۰۲۲ در مقابل مزدا ۲۰۲۲ CX-۳۰ + عکس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲:۰۰
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • مزدا MX-30 2022 در مقابل مزدا 2022 CX-30 + عکس

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مزدا MX-30 2022: اولین وسیله نقلیه تمام الکتریکی مزدا،  شاسی بلند MX-30 است که دارای یک کابین بیرونی ساده است، اما نمی‌تواند محدوده رانندگی مناسبی را ارائه دهد.

برخی ویژگی های این خودرو شبیه به خودروی الکتریکی BMW i3 است که از جمله می توان به طراحی بیرونی، یک خط سقف کوپه مانند اشاره کرد.

شاسی بلند الکتریکی مزدا با یک بسته باتری 30.0 کیلووات ساعتی عرضه می‌شود که برای مسافت 160 کیلومتر رانندگی مناسب است. یک موتور الکتریکی 143 اسب بخاری چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد و شتاب آن به اندازه خودرو‌های برقی رقیب مانند شورولت بولت، فورد موستانگ Mach-E یا تسلا مدل 3 نیست، که همگی بیش از دو برابر برد رانندگی را ارائه می‌دهند.

یک نسخه پلاگین هیبریدی وجود خواهد داشت که بعداً عرضه می‌شود و یک موتور الکتریکی را با یک موتور بنزینی جفت می‌کند، بنابراین شاید سیستم چهار چرخ محرک همچنان به کار رود. شتاب MX-30 در حد رقبای قدرتمندتر نیست و در مسیر آزمایشی، برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 8.7 ثانیه نیاز دارد.

کابین MX-30 از مواد طبیعی و پایدار مانند چوب پنبه و روکش پارچه‌ای قابل تنفس ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی استفاده می‌کند. فضای صندلی‌های جلو برای قرار گرفتن دو بزرگسال کافی است، اما صندلی‌های عقب هم از نظر فضای سر و هم برای پا بسیار تنگ‌تر است.

یک کنسول مرکزی در کنار فضایی برای ذخیره سازی در پشت صفحه نمایش دیجیتالی که سیستم کنترل آب و هوای خودرو را تنظیم می‌کند، وجود دارد؛ مزدا مجموعه‌ای از ویژگی‌های مطلوب را به‌صورت استاندارد در MX-30 ارائه می‌کند که از جمله می توان به صندلی‌های جلوی گرم شونده، صفحه نمایش دیجیتال 7.0 اینچی، سانروف برقی، آینه دید عقب کم‌نور خودکار و غیره اشاره کرد.

فضای بار پشت صندلی‌های عقب MX-30 بزرگ نیست، علاوه بر پنل دیجیتالی برای کنترل‌های آب و هوا و تنظیمات خودرو MX-30، یک نمایشگر ثانویه 8.8 اینچی در داشبورد وجود دارد و ویژگی‌های سرگرمی اطلاعاتی مانند سیستم صوتی، ناوبری و دوربین پشتیبان را ارائه می کند.

MX-30 از جدیدترین رابط سرگرمی مزدا استفاده می‌کند که روی سدان 3 و هاچ‌بک به کار برده شده است و اتصال اپل کارپلی و اتواندروید را ارائه می‌دهد.

مزدا CX-30، 2022: این خودرو بسیار شبیه به هاچ بک بلندتر و مقاوم‌تر مزدا 3 است؛  طراحی بیرونی خمیده و کابین آن به CX-30 ظاهری مجلل می‌بخشد که تقریباً آن را در رقابت با کراس اوور‌های لوکس ساب کامپکت مانند آئودی Q3 و بی ام و X1 قرار می‌دهد، اما قیمت آن بیشتر با شاسی بلند‌های ساب کامپکت معمولی مانند هیوندای کناو فولکس واگن تائوس است.

موتور سطح پایه یک 4 سیلندر 2.5 لیتری است که شتاب ملایمی را ارائه می‌دهد. این خودرو با یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ در دسترس است، هندلینگ چابک و عملکرد CX-30 در جاده شبیه خودروهای اسپرت مزدا است. این خودرو دارای  ویژگی‌های اطلاعات سرگرمی و کمک راننده استاندارد بوده و از امسال، سیستم چهار چرخ متحرک نیز استاندارد در دسترس است.

موتور استاندارد CX-30 یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با 186 اسب بخار قدرت است که با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته جفت می‌شود؛ یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ اختیاری نیز در دسترس است که 250 اسب بخار قدرت دارد.

افرادی که طرفدار مزدا 3 هاچ بک هستند، CX-30 را به همان اندازه چابک، ورزشی و سرگرم کننده خواهند داشت؛ در مسیر آزمایشی ، CX-30 به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در 8.1 ثانیه رسید که کندتر از رقبایی مانند کنا توربوشارژ است، اما بسیار سریعتر از سایر شاسی بلند‌های بدون توربوشارژ مانند نیسان روگ اسپورت و سوبارو کراس‌ترک است.

CX-30، 2022 دارای یک فضای داخلی زیبا و خوش ساخت است. روی داشبورد یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی دیده می شود و توسط یک دکمه چرخشی روی کنسول مرکزی کنترل می‌شود

خریداران می‌توانند بین سیستم صوتی هشت یا 12 بلندگو یکی را انتخاب کنند و می‌توانند به صندلی‌های جلوی گرم شونده موجود ارتقا دهند. همراهی با تریم پریمیوم با مشخصات بالا، تودوزی چرمی، درب عقب برقی و سایر اقلام لوکس را اضافه می‌کند که CX-30 را در رقابت با ارائه‌های برند‌های لوکس مانند Lexus UX و Mini Countryman قرار می‌دهد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم