فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل خودروسازان جنوب در گفت و گو با «عصرخودرو»:

خودرو الکتریکی اکسیژن ۳۰هزار کیلومتر تست را با موفقیت پشت سر گذاشته است

عصر خودرو-مدتی قبل طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد ملی و استانی، از خودروی برقی ایرانی به نام "اکسیژن" در کارخانجات مخابراتی ایران رونمایی شد که به گفته مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب نخستین خودرو الکتریکی بر پایه پلتفرم ایرانی است.

خودرو الکتریکی اکسیژن ۳۰هزار کیلومتر تست را با موفقیت پشت سر گذاشته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سیامک حجت؛مدیرعامل خودروسازان جنوب در گفت و گو با عصرخودرو و در معرفی خودرو الکتریکی اکسیژن گفت: این خودرو به عنوان یک خودرو الکتریکی و هوشمند برای اولین بار با پلتفرم ملی در کشور طراحی و ساخته شده است. وی افزود: مراحل طراحی و ساخت این خودرو تماما توسط تیم مهندسی خودروسازان جنوب طی 3 سال و 20 هزار نفر ساعت کار انجام شده است.

حجت در تشریح مشخصات فنی اکسیژن گفت: این خودرو از قوای محرکه 15 کیلووات(حدود20 اسب بخار) برخوردار است و پک باتری آن لیتیوم یونی با ظرفیت 17 کیلووات است. وی اضافه کرد : این خودرو مدل کانسپت پروتوتایپ است و تا امروز 30هزار کیلومتر حرکت کرده و تمامی مراحل تست های جاده و شهری را پشت سر گذاشته و خوشبختانه از پس مراحل به خوبی برآمده. مدیرعامل خودروسازان جنوب ضمن اعلام برنامه تولید اکسیژن در دو مدل و با حالت بدنه گفت : یک مدل با بدنه کامپوزیت کربن است که در قالب Low Speed ها با سرعت زیر 40 کیلومتر بر ساعت و با بدنه Sheet metal با حداکثر 110 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. وی افزود: این خودرو در دو نسخه کابریولت و هاچ بک ساخته شده و برنامه تولید ما از خرداد 1401 با ظرفیت 1000 دستگاه در سال اول آغاز خواهد شد. حجت همچنین حداقل مسیر قابل پیمایش اکسیژن با شارژ کامل را 220 کیلومتر اعلام کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط