فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور:

افزایش کرایه تاکسی در شهرهای مختلف متغیر است

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: میانگین افزایش کرایه تاکسی در شهرهای مختلف متغیر است و این میزان بستگی به مصوبات مربوط به شوراهای اسلامی شهر دارد.

افزایش کرایه تاکسی در شهرهای مختلف متغیر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، هر سال در بهمن یا اسفند ماه زمزمه‌هایی برای افزایش قیمت کرایه وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌ها مطرح می‌شود و این افزایش هر سال متفاوت است و امسال هم پیشنهادهایی در حد 25 درصد افزایش مطرح شده است.

    افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها معمولا یک بار در سال انجام می‌شود اما گاهی هم بر اساس شرایط موجود مانند آنچه در دوران کرونا اتفاق افتاد که به دلیل اینکه تاکسی‌ها موظف شدند حداکثر سه مسافر همزمان سوار کنند، قدری به کرایه تاکسی‌ها افزوده شد.

    مرتضی ضامنی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این باره اظهارداشت: هر سال در بهمن یا اسفند ماه فرایند افزایش قیمت کرایه تاکسی پیشنهاد می‌شود، این افزایش قیمت فرایندی قانونی است اما میزان افزایش در همه شهرها یک درصد مشخص نیست؛ دربرخی شهرها امکان دارد افزایش 10درصدی باشد و در شهر دیگری ممکن است این افزایش بیشتر باشد.

    شوراهای اسلامی شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها است
    وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها است به این ترتیب که فرایند تعیین نرخ کرایه تاکسی بر اساس قانون شهرداری‌ها در اواخر سال طبق پیشنهاد واحدهای کارشناسی سازمان تاکسیرانی در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر ارسال می‌شود و شورای شهر پس از بررسی، تصویب و در نهایت تایید فرمانداری مربوطه کرایه قانونی هر شهر را اعلام می‌کند که در سال جاری نیز این فرایند در جریان است.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی از سوی شهرداری‌ها که به عنوان مصوب شوراهای اسلامی شهرها اعلام می‌شود به صورت برچسب داخل تاکسی‌ها نصب می‌شود و لازم الاجرا است.

    ناوگان فعال تاکسیرانی با 318 هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول ارائه خدمت است که از این تعداد در شهر تهران 76 هزار خودرو تاکسی فعال هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو