فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به تصادفات موتورسیکلت سواران در تهران

تخلف به بهای «جان»

عصر خودرو- رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، ارتکاب تخلفات رانندگی را یکی از دلایل اصلی تصادفات موتورسیکلت سواران برشمرد.

تخلف به بهای «جان»
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا؛ سرهنگ علی شریفی درباره اجرای طرح انضباط بخشی و ساماندهی به تردد موتورسیکلت سواران در سطح معابر شهر تهران گفت: این طرح از سی‌ام بهمن ماه امسال در بیش از 100 نقطه از تهران به مرحله اجرا درآمده و اجرای آن با قوت ادامه خواهد داشت. هدف از اجرای این طرح توجه به مطالبات مردم، ارتقای ایمنی ترافیک و حفظ سلامتی خود راکبان موتورسیکلت است.

    وی با اشاره به آمارهای ناشی از مرگ و میر موتورسیکلت سواران در تهران گفت: متاسفانه حدود نیمی از مصدومان و جانباختگان حوادث ترافیکی در پایتخت مربوط به موتورسیکلت سواران است. تصادفاتی که عمدتا به دلیل انجام تخلف رخ داده یا شدت آن بیشتر می‌شود. از این رو پلیس با اجرای چنین طرح‌هایی به دنبال قانون‌مدار کردن موتورسیکلت سواران و رعایت حقوق شهروندی است.

    رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، تردد موتورسیکلت سواران از خط ویژه و پیاده‌روها، حرکت خلاف مسیر، انجام حرکات نمایشی با موتور، سرعت غیرمجاز، آلودگی صوتی و... را از جمله مواردی برشمرد که مردم به طور روزانه نارضایتی خود را نسبت به آن اعلام کرده‌اند و گفت: پلیس برای اجرای طرح فعلی ساماندهی موتورسیکلت سواران پیشنهادات مختلفی را بررسی کرده و در نهایت طرح فعلی به اجرا درآمد. در این طرح با تمرکز بر موتورسیکلت سواران متخلف به دنبال ارتقای ایمنی ترافیک در شهر و افزایش انضباط در تردد هستیم.

    به موتورسیکلت سواران کلاه ایمنی عیدی بدهید
    شریفی در ادامه بر ضرورت استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران نیز تاکید کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که عمده دلیل مرگ یا آسیب دیدگی شدید در تصادفات موتورسیکلت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده و از این رو لازم است که موتورسیکلت سواران حتما از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کنند. حتی پیشنهاد می‌کنم در آستانه سال نو دوستان و اعضای خانواده موتورسیکلت سواران به آنان کلاه ایمنی هدیه بدهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو