فونیکسریمکسبهتام

توقیف روزانه ۱۰۰۰ موتورسیلکت در طرح انضباط‌بخشی موتورسواران تهرانی

عصر خودرو- جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح انضباط‌بخشی موتورسواران در تهران، گفت: در این طرح روزانه هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

توقیف روزانه ۱۰۰۰ موتورسیلکت در طرح انضباط‌بخشی موتورسواران تهرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور درباره اجرای طرح انضباط‌بخشی تردد  موتورسواران در سطح معابر شهر تهران، اظهار کرد: همکاران بنده در پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای اجرای این طرح که از روز شنبه (30 بهمن) در 100 نقطه از شهر تهران آغاز شده است، روزانه بیش از هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف را  متوقف و در محل‌های از پیش تعیین شده به صورت ساعتی توقیف می‌‌کنند.

    جانشین پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: این طرح در تمام مناطق، بزرگراه‌ها و خطوط ویژه انجام می‌شود، تخلفات این موتورسواران طبق مقررات اعمال قانون شده و پس از پایان مدت زمان توقیف چنانچه از نظر قضائی و سرقت مشکل و موردی نداشتند، تحویل متصرف  و مالک آن‌ها در همان محل شده است.

    به گفته وی، در این مدت سه روزه از آغاز طرح، فقط 25 دستگاه موتورسیکلت به وسیله کفی به پارکینگ منتقل شدند و دلیل آن هم عدم مراجعه راکبین موتورسیکلت به محل توقیف یا نقص مدارک بوده است.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: با آغاز طرح انضباط‌بخشی موتورسواران در شهر تهران، چهار دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط عوامل راهور کشف شده است که یک مورد آن به‌ همراه سارق بوده که تحویل عوامل انتظامی شد.

    موسوی‌پور خاطرنشان کرد: راکبان موتورسیکلتی که پس از طی ساعات توقیف 12 ساعته، برای تحویل گرفتن موتورسیکلت خود مراجعه می‌‌کنند، باید مدارک کامل خود را شامل کارت موتور، گواهینامه و بیمه‌نامه معتبر ارائه کنند تا نسبت به تحویل موتورسیکلت به آن‌ها اقدام شود. 

    جانشین پلیس راهور تهران بزرگ متذکر شد: راکبانی که پس از مدت توقیف 12 ساعته، برای تحویل موتورسیکلت توقیفی خود مراجعه نکنند، موتور آن‌ها از طریق کفی به پارکینگ منتقل می‌‌شود و این افراد باید برای ترخیص موتورسیکلت خود برابر مقرراتی که ستاد ترخیص اعلام کرده است با ارائه مدارک هویتی، مالکیتی و تسویه حساب دیون دولتی، برای ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

    وی درباره تفاوت این طرح با طرح موتوریار گفت: در آن طرح راکب موتورسیکلت در تقاطع‌ها، میادین، معابر و محل تخلف و با پوشیدن کاور مخصوص کنار همکاران بنده در بحث آموزش  و مباحث ترافیکی حضور داشتند و به راکبین دیگر درباره تخلفات تذکر می‌دادند و آن طرح  فرآیند دیگری را طی می‌کرد و  برابر دستور مراجع و مقام قضائی به نوعی از مجازات‌های جایگزین استفاده می‌شد اما در طرح انضباط بخشی موتورسواران دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

    این مقام انتظامی درباره عمده تخلفاتی که پلیس در این طرح با آن‌ها برخورد می‌کند گفت: عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده‌رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک، مخدوشی پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بار‌های نامتعارف، رانندگی بانوان و فاقدین گواهینامه موتورسیکلت، رانندگی بدون مدارک (کارت بیمه  گواهینامه)، ایجاد آلودگی صوتی و صدا‌های ناهنجار  از جمله مواردی است که با آن برخورد خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو