فونیکسریمکسبهتام

ارائه خدمات پس از فروش مکث موتور با بازه‌ی طولانی‌ گارانتی

کلوت دارای بازه‌ی طولانی‌ گارانتی در بین پیکاپ‌های تازه‌وارد کشور

عصر خودرو- از تولد مکث موتور هنوز یک سال هم نگذشته است اما این شرکت تازه متولد دقیقاً بر پایه سیاست‌های شرکت ماموت خودرو فعالیت می‌کند و این مهم را در فروش فوری با پشتوانه تأمین تعهدات و تحویل زودتر از موعد که دو ویژگی بارز ماموت خودرو هست، نشان داد.

کلوت دارای بازه‌ی طولانی‌ گارانتی در بین پیکاپ‌های تازه‌وارد کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اکنون‌که چند روز از ورود رسمی این خودروها به بازار گذشته، نگاهی به موضوع خدمات پس از فروش آن خواهیم انداخت. موضوعی که انتظار می‌رود مکث موتور مثل دو فاکتور قبلی در آن متعهد باشد. شرکت مکث موتور برای خودرو کلوت بازه زمانی 36 ماه (60 هزار کیلومتر) را برای گارانتی این خودرو در نظر گرفته که طولانی‌ترین بازه زمانی گارانتی  است. شاید بد نباشید بدانید که شرکت‌های تولیدکننده دیگر که محصول در کلاس پیکاپ دارند عمدتاً بازه زمانی 2 سال (40 هزار کیلومتر) را برای گارانتی محصولاتشان در نظر گرفته‌اند و اصولاً بازه زمانی استاندارد برای این کلاس خودرو عموماً دو سال است.

تعهدات گارانتی پیکاپ کلوت
گارانتی، تعهد و تقبل شرکت مکث موتور مبنی‌بر پوشش‌دهی ایرادهای ناشی از طراحی و ساخت خودرو برای یک دوره معین است که در صورت بروز هرگونه مشکل در این دوره کلیه ایرادات ناشی از تولید در چارچوب قوانین گارانتی شرکت مکث موتور برطرف خواهد شد. ارائه خدمات گارانتی به مشتریان شرکت مکث موتور توسط نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش سراسر کشور تحت نظارت حوزه خدمات پس از فروش این شرکت ارائه می‌شود. روند ارائه خدمات به این صورت است که بر اساس آنچه در برگه گارانتی این شرکت ذکرشده، تمامی اجزا و ادوات در بازه زمانی معین برای هر قطعه (در دفترچه راهنما خودرو ذکرشده است) تحت پوشش گارانتی هستند و این تعهدات از زمان تحویل خودرو محاسبه می‌شود. این بدان معنی است که اگر در این بازه زمانی هرگونه اتفاقی برای هر یک از اعضای این خودرو بیافتد، شرکت مکث موتور خود را متعهد می‌داند تا در اسرع وقت نسبت‌ به رفع این مشکل اقدام کند. مواردی مثل آسیب‌دیدگی رنگ و خوردگی‌هایی که ناشی از مشکلات تولید باشد تا 3 سال تحت پوشش گارانتی قرار دارد. به‌طورکلی نه‌تنها در مکث موتور بلکه در تمامی شرکت‌های تولیدکننده خودرو در ایران و جهان، گارانتی به خودرویی تعلق می‌گیرد که در شرایط استاندارد و با ست‌آپ استاندارد کار کند. علاوه بر شرایط خروج از گارانتی، استفاده ناصحیح از خودرو می‌تواند بازه زمانی کارکرد مفید آن را کاهش دهد. شرکت‌های سازنده خودرو را در استانداردترین و ماندگارترین حالت ممکن به خریداران تحویل می‌دهند. به‌عنوان‌مثال اگر موتور یک خودرو درنهایت توانایی تولید 300 اسب بخار را داشته باشد خودروسازان آن را با خروجی حدود 200 اسب بخار به بازار ارائه می‌کنند چراکه استفاده از حداکثر توان و بازده خروجی، موتور را در شرایط بحرانی قرار می‌دهد و عمر مفید قطعات را کاهش می‌دهد. به دنبال این موضوع، گارانتی خودروها هم بر اساس تنظیمات کارخانه محاسبه می‌شود و اگر در این تنظیمات تغییری ایجاد شود، محاسبات شرکت سازنده درزمینهٔ ماندگاری و دوام قطعات و ادوات خودرو برهم خواهد خورد.

تأمین اصالت سلامت قطعات و خدمات
قطعات و لوازم جانبی اصلی که توسط شرکت مکث موتور تأمین و به‌‌وسیله نمایندگی‌های مجاز این شرکت نصب‌شده باشد، از زمان تعویض به مدت 6 ماه (10 هزار کیلومتر) ، تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرد. همچنین خدمات ارائه‌شده به مشتری به مدت 2 ماه (3 هزار کیلومتر) تحت پوشش گارانتی قرار دارد. در شبکه نمایندگی های این شرکت تمامی قطعات از تامین کننده های مورد تایید تهیه می شوند و نصب و رگلاژ آن ها نیز توسط نیروهای دوره دیده انجام می شود.

شبکه خدمات پس از فروش هوشمند
مکث موتور در ابتدا از نمایندگانی بهره گرفت که در دو سال گذشته رتبه اول شرکت بازررسی کیفیت و استاندارد ایران یعنی ISQI را کسب کرده‌اند و مطابق با معیارهای برتر جهانی اقدام به استانداردسازی آنها نمود. در حال حاظر باتوجه به میزان فروش کلوت تعداد نمایندگی‌های مکث موتور در 5 استان کلیدی بیش از استاندارد وزارت صنعت است با این وجود باتوجه به سیاست‌های سهم بازار بیشتر و همچنین شاخص بودن در خدمات پس از فروش، مکث موتور درصدد افزایش نمایندگان فعال خود در تمامی استان‌هاست و تا پایان سال 1401 قرار است 12 استان دیگر نیز تحت پوشش خدمات‌دهی این شرکت قرار گرفته و نمایندگانی دایر شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۲
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو