فونیکسریمکسبهتام

فناوری جدید ولوو برای ساخت خودروهای برقی

عصر خودرو- ولوو تایید کرده است که مدل‌های تمام الکتریکی نسل بعدی این شرکت از تکنیک جدید تولید «ریخته‌گری عظیم» (Mega-Casting) استفاده خواهند کرد که با سرمایه‌گذاری ۸۱۰ میلیون پوندی در تاسیسات تولید تورسلاندا ممکن شده است.

فناوری جدید ولوو برای ساخت خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳:۰۰

     

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، اولین خودروی مجهز به فناوری جدید که می‌تواند نسخه تولیدی «کانسپت رشارژ» با نام امبلا (Embla) باشد، در سال 2025 تولید خواهد شد.

    ریخته‌گری عظیم شامل قالب‌گیری بخشی از یک وسیله نقلیه با قطعاتی که تا حد امکان در پانل تعبیه شده است، پیچیدگی را در هنگام مونتاژ اصلی کاهش می دهد. این خودرو توسط جدیدترین خودروی تسلا، مدل شاسی‌بلند Y استفاده شده است.

    ولوو قصد دارد از این فناوری برای ایجاد کفپوش آلومینیومی منفرد استفاده کند. کفپوش‌های ریخته‌گری عظیم برای خودروهای برقی نسل بعدی ولوو دارای نقاط نصب مواردی مانند بازوهای تعلیق و موتورهای الکتریکی هستند که پیش‌تر در آن ساخته شده‌اند که نیاز به زیرفریم عقب را نفی می‌کند. در مجموع، ولوو می‌گوید که این فناوری حدود 100 قطعه از هر خودرو را کاهش می‌دهد.

    نکته مثبت این است که خودروی تمام‌شده باید وزن کمتری داشته باشد، در نتیجه راندمان پیشرانه الکتریکی بهبود می‌یابد و در تئوری به آن اجازه می‌دهد قبل از نیاز به شارژ مجدد بیشتر حرکت کند. همچنین مزایای بسته‌بندی و صرفه‌جویی جزئی در هزینه در طول مسیر وجود دارد.

    فناوری جدید ولوو برای ساخت خودروهای برقی

    ولوو در حال بررسی راه‌هایی برای افزایش این فناوری است، اما مهندسان این شرکت منتظر هستند تا ماشین‌آلات به حد جاه‌طلبی آنها برسند. در حال حاضر، این شرکت دارای دستگاه‌های پرس‌های 80 هزار تنی برای تولید بخش‌های کفه عقب است.

    دکتر مایکل فرمر، مهندس ارشد ولوو برای پروژه ریخته‌گری عظیم می‌گوید: «تعویض 100 قطعه با یک قطعه، پیچیدگی ساخت را کاهش می‌دهد، بنابراین چیز خوبی است.»

    ولوو همچنین در تلاش است تا اعتبار خود را تا سال 2030 به یک تولید کننده تمام الکتریکی تبدیل کند و این فناوری جدید به کاهش آلایندگی آن کمک می‌کند. فرمر گفت: «اگر به انتشار CO2 در تولید یک کفه فولادی با کفه آلومینیومی ریخته‌گری نگاه کنیم، کاهش عمده‌ای را به همراه خواهد داشت. بنابراین این نیز مهم است.»

    فرمر سپس در مورد هزینه بحث کرد. او در این خصوص گفت: «ما می‌گوییم هزینه کفه آلومینیوم ریخته‌گری و کفه فولادی یکسان است، اما شما همیشه مزایایی دارید. به‌عنوان مثال، ما یک کاهش وزن داریم، اما یکی از چیزهایی که فکر می‌کنم مهم است، انعطاف‌پذیری طراحی است که شما به‌دست می‌آورید.»

    فرضیه این است که به جای دور انداختن یک پلتفرم پس از پایان عمر خود، روش ریخته‌گری عظیم ولوو به آن اجازه می‌دهد تا با پیشرفت فناوری، به طور مداوم زیرساخت‌های خود را به‌روزرسانی کند و صرفا با تغییر دادن عناصر قالب متناسب با سیستم تعلیق و موتورهای جدید، آن را به روز کند.

    فرمر گفت: «می‌توان گفت که این یک معماری بدون پایان عمر است. شما می‌توانید به طور مداوم به‌روز کنید و هر چیزی را که یاد می‌گیرید، می‌توانید در قالب بعدی یا محصول بعدی قرار دهید.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو