فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ را بررسی می‌کند

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مستندات مربوط به قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ و لوکس را در دست بررسی دارد.

سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ را بررسی می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عباس تابش عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی و بررسی قیمت‌گذاری کالاهای آنها در مشهد افزود: در این بررسی مشخص می شود که این خودروها برچه اساس لوکس و دارای امکانات بیشتر محسوب می شوند و آیا شامل قیمت‌گذاری خواهند بود یا خیر.

    وی ادامه داد: کالاهای هدف برای ثبت در سامانه جامع تجارت مشخص شده و خودرو نیز جزو این اقلام به شمار رفته و به زودی قیمتها و سایر موارد مربوط به آن در این سامانه ثبت و نهایی خواهد شد.

    رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار کشور و تاکید رییس جمهوری، این سازمان مرجع کارشناسی قیمت است و هیچ سازمان یا ارگان دیگری از این حق برخوردار نیست و نمی تواند کارشناسی قیمت را انجام دهد.

    وی افزود: براساس این مصوبه سامانه مورد قبول قیمت کالاها نیز سامانه 124 و مرکز تصمیم گیری برای قیمت‌گذاری نیز ستاد تنظیم بازار کشور است.

    تابش ادامه داد: مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور این است که 18 درصد نرخ تورم را که بانک مرکزی اعلام کرده است در قیمت‌گذاری کالا در نظر گرفته شود.

    وی گفت: قیمت کالا پس از قیمت‌گذاری توسط تولیدکننده در فرآیند کارخانه تا بازار، هر چند دست که بین شرکتهای پخش، عمده فروش و خرده فروش گردش داشته باشد، باز هم قیمت آن افزایش پیدا نمی کند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس این طرح پس از درج قیمت کالا توسط تولیدکننده در کارخانه، سود عمده فروش یا خرده فروش برای کالاهای مصرفی حداکثر 30 درصد و برای کالاهای سرمایه گذاری حداکثر 20 درصد تعیین شده است.

    وی ادامه داد: فروشنده مکلف است هم قیمت مصرف کننده و هم قیمت تولیدکننده را روی کالا مشخص کند و اگر فاصله این دو از 30 درصد برای کالاهای مصرفی و 20 درصد برای کالاهای سرمایه ای بیشتر باشد، در آن صورت گران فروشی رخ داده است.

    تابش در سفر امروز خود از واحدهای تولیدی شرکت قطعات آهنگری خراسان، شرکت تولیدی نوشابه خوشگوار، شرکت تولید لوازم خانگی الکترواستیل در اطراف مشهد بازدید و قیمت‌گذاری کالا توسط تولیدکنندگان آنها را بررسی کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو