فونیکسریمکسبهتام

نحوه واردات خودرو از دبی با تمام جزئیاتی که باید بدانید

عصر خودرو- خرید خودرو امروزه یکی از ضروریات زندگی محسوب می شود. وارادات خودرو از دبی یکی از کارهایی است که مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. وقتی به خارج از ایران سفر می کنید و یا در دنیای مجازی گشت و گذار می کنید می توانید ماشین های دیگر را با یکدیگر مقایسه کنید.

نحوه واردات خودرو از دبی با تمام جزئیاتی که باید بدانید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، واردات ماشین در ایران دارای قوانین خاص خودش است، برای دانستن این قوانین تا آخر این مقاله با ما همرا شوید تا به شما بگوییم که چگونه می توانید خودروهایی را از دبی خرید و یا وارد کنید.

    واردات خودرو از امارات متحده عربی
    اگر مایل به واردات‌ خودرو از دبی هستید باید شرایط  و اطلاعات آن را بدانید. قبل از واردات‌ خودرو ابتدا باید در مورد مدارک مورد نیاز برای این کار صحبت کنیم. برای اطلاع از تور دبی به سایت تریپ مراجعه کنید.

    مرحله اول
    در ابتدا برای واردات‌ خودرو نیاز به داشتن کارت بازرگانی است، فرقی ندارد یک دستگاه خودرو یا چند دستگاه خودرو باشد.
    شرایط دریافت کارت بازرگانی افراد حقیقی و حقوقی
    • سن فرد حداقل 23 سال
    • برای آقایون داشتن کارت پایان خدمت الزامی است یا داشتن کارت معافیت دائم از خدمت
    • داشتن حداقل مدرک دیپلم
    • داشتن سه سال فعالیت تجاری و تایید دو نفری که کارت بازرگانی دارند.
    • داشتن دفتر یا دفاتر قانونی و ارائه اظهارنامه ثبتی
    • ارائه مدرک کسب در ضمینه بازرگانی
    • نداشتن شغل تمام وقت یا استخدام در ارگان های دولتی یا قوای سه گانه دولت
    • نداشتن محکومیت کیفری در هر ضمینه
    • ورشکست نبودن چه به تقصیر و چه به تقلب

    مرحله دوم دریافت کارت بازرگانی
    در این مرحله بایستی با نمایندگی مورد نظر برای واردات قرارداد ببندید، تا خودرو پس از واردات شامل خدمات پس از فروش شود. ضمنا بعد از قرارداد با نمایندگی مدارک را باید به سازمان صنعت و تجارت ارائه شود.

    مرحله سوم کارت بازرگانی
    در این مرحله باید به صورت حضوری اقدام شود، برای مراجعه حضوری بهتر است به امارات متحده بروید، زیرا به دلیل تقاضای بالا خودرو نمایندگی های رسمی صادرات ندارند. برای خرید خودرو باید به چند نمایشگاه و نمایندگی سر بزنید و با فروشندگان مختلف مذاکره کنید، در این فروشگته ها خودروهای مختلف با آپشن های بسیاری وجود دارد، پس برای بررسی خودرو ها دقت کنید.

    مرحله چهارم
    در این مرحله نیز باید ثبت سفارش واردات‌ خودرو را انجام دهید، متقاضیان در دو مرحله باید ثبت سفارش انجام دهند، در مرحله اول، متقاضی بعد از ثبت یک کد هشت رقمی را دریافت می کند. در مرحله دوم می بایست شماره شاسی خودرویی که قصد واردات آن را دارید در سامانه سفارش خودرو وارد کنید، شماره شاسی خودرو توسط نمایندگی مورد نظر مورد بررسی قرار می گیرد و تایید می شود. اگر خودرو مورد نظر استانداردهای لازم را داشته باشد، نمایندگی آن تاییدیه را صادر می کند و اگر مورد تایید نباشد مراحل قبل نیز منقصی می شود.
    بعد از تاییدیه نمایندگی یک کد هشت رقمی به صورت اتوماتیک  برای گمرک‌ ارسال می‌شود و در آخر این مرحله مجوز واردات خودروی مورد نظر را برای متقضی داده می شود. ارزان ترین تور دبی نوروز 1401 را از تریپ بخواهید.

    مرحله پنجم دریافت کارت بازرگانی
    مرحله پنجم، مرحله حمل خودرومی باشد، در این مرحله شما می توانید خودروی خود را به دو صورت تحویل بگیرید.
    • قسمت اول تحویل خودرو طبق قرارداد FOB 
    • قسمت دوم تحویل خودرو طبق قرارداد CFR

    مرحله ششم ترخیص
    در واقع در این مرحله باید انجام تشریفات ترخیص خودرو از گمرک‌ را انجام دهید، در این قسمت باید تمام هزینه هایی که متقاضی باید بپردازد انجام شود.

    هزینه هایی که باید پرداخت شود شامل:
    • هزینه کامل خودرو
    • هزینه حمل و نقل خودرو
    • هزینه بیمه خودرو
    • حقوق ورودی  یا ID برای خودروهایی که زیر 2 هزار سی سی هستند حقوق ورودی 45 درصد و برای خودروهایی که بالای 2 هزار  سی سی هستند حقوق ورودی 55 درصد می باشد.
    • پرداخت مالیات بر ارزش افزود یا VAT که رقم آن برابر است با 9 درصد جمع ارزش سیف و حقوق ورودی
    • پرداخت عوارض هلال احمریا H  که برابر است با 5/0 درصد حقوق ورودی
    • پرداخت هزینه های جانبی دیگر همچون هزینه استاندارد، هزینه های THC ، هزینه بازدید خودرو

    فرمول محاسبه هزینه ترخیص خودرو از گمرک
    فرمول = حقوق ورودی + مالیات بر ارزش افزوده + عوارض هلال احمر + هزینه های دیگر

    مرحله ی هفتم پلاک کردن خودرو
    طبق قانون خودروهایی با مصرف 6 لیتر بنزین‌ در 100 کیلومتر و برای خودروهای 6 تا 10 لیتر بنزین‌ در 100 کیلومترو همچنین برای خودروهای بالای 10 لیتر برای 100 کیلومتر اینگونه خودرو ها فرسوده می باشند و از رده خارج می گردند. عوارض که باید به دولت پرداخت شود برابر است با 10 درصد ارزش سیف خودرو، و سایر هزینه های پلاک خودرو شامل مالیات شماره گذاری، عوارض شماره گذاری و هزینه مفاصاحساب مالیاتی است.

    فرمول کل واردات خودرو
    قیمت خودرو در کشور مبدا +  جمع کل هزینه ترخیص خودرو از گمرک‌ + جمع کل هزینه پلاک خودرو + مالیات و هزینه های مربوط به کارت بازرگانی
     

    واردات خودرو گذر موقت
    بعد از وارد کردن خودرو به ایران وقتی قبض ترخیص از انبار صادر شد، برای ترخیص می بایست مدارک مربوط همچون، ثبت سفارش ماشین، قبض انبار و فاکتور خرید، برگه مربوط به پلیس و کارت بازرگانی را ارائه دهید. بعد از این مرحله نوبت شماره گذاری ماشین است، برای این کار باید مبلغ را به بانک مورد نظر پرداخت کنید و شماره شاسی خودرو و نوع خودرو که بر روی برگه سبز گمرک‌ هست را ثبت کنید و منتظر تاییدیه باشید. در مرحله آخر به مرکز شماره گذاری خودرو مراجعه کرده و پروانه سبز گمرکی، اصل کارتکس، بیمه شخص ثالث و مدارک شناسایی هویتی فرد، اساسنامه شرکت و روزنامه رسمی وکالتنامه ارائه می دهید. برای اطلاع از نحوه خرید تور دبی به سایت تریپ سر بزنید.

    قوانین گمرکی واردات خودرو
    واردات ماشین در ایران طبق قوانین مربوطه وسیله نقلیه صادر می شود، در ایران واردات ماشین شامل 55 درصد عوارض و مالیات گمرکی است. ماشین های سواری می بایست 75 درصد عوارض و حقوق گمرکی را پرداخت کنند، و خودرو های سواری 2000سی سی تا 2500 سی سی به بالا باید 95 درصد عوارض گمرکی پرداخت کنند.

    واردات ماشین های هیبریدی
    واردات ماشین های هیبریدی متناسب با نوع و حجم و پایه بنزین‌ متفاوت است، در این نوع ماشین هایی که قابلیت شارژ از طریق اتصال به یک منبع خارجی را نیز دارند، نه درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد مالیات علی ‌الحساب، و همچنین عوارض هلال احمر معادل یک درصد حقوق ورودی و پنج درصد از ارزش به عنوان عوارض واردات ماشین و هزینه استاندارد آن که معادل هشت درصد است می باشد.

    سخن آخر
    وارادات خودرو از دبی یکی از کارهایی است که مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. وقتی به خارج از ایران سفر می کنید و یا در دنیای مجازی گشت و گذار می کنید می توانید ماشین های دیگر را با یکدیگر مقایسه کنید. برای رفتن به دبی جهت واردات‌ خودرو سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.
    منبع:تریپ|www.trip.ir

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو