فونیکسریمکسبهتام

تغییر سبک ولوو در نام‌گذاری خودرو

عصر خودرو- مدیرعامل ولوو اعلام کرد: ما می‌خواهیم روی خودروهای خود نام بگذاریم، همان‌طور که وقتی نوزادی به دنیا می‌آید برای آن اسم انتخاب می‌شود.

تغییر سبک ولوو در نام‌گذاری خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، در نسل بعدی ولوو ایکس.سی90 دیگر نام‌گذاری به روش حرف و عدد جای خود را به نام‌گذاری واقعی و انتخاب اسم می‌دهد و حالا نامی که برای این محصول انتخاب شده امبلا (Embla) است. در رزومه نسل جدید ولوو ایکس.سی90 انواع و اقسام عنوان‌ها جمع شده و این خودرو در چند موضوع عنوان اول را به دست آورده است. اول اینکه اولین خودرویی است که روی پلت‌فرم SPA2 ماژولار بنا شده است. این پلت‌فرم زیرساخت‌های لازم برای نصب انواعی از امکانات و سامانه‌های کمک به راننده جدید را در خود دارد و اولین خودرویی است که به جای عدد و رقم، ‌‌‌ نام درست و حسابی دارد و قرار است از حالا به بعد به آن امبلا بگویند.

    مجله خودرونویس بریتانیایی Autocar اولین بار در سال 2021 خبر از نام‌گذاری محصول شاسی‌بلند تمام قد ولوو داده بود. هرچند که ثبت‌نام تجاری یا ثبت اختراع همیشه به معنی تجاری شدن یا به تولید انبوه رسیدن یک محصول یا اختراع نیست اما این بار همه شواهد نشان می‌دهد که ولوو قصد دارد سیستم نام‌گذاری حروف و عدد را کنار بگذارد و برای محصولات خود نام واقعی انتخاب کند. هاکان ساموئلسن مدیرعامل در شرف بازنشستگی ولوو در توضیح این موضوع گفته است: ما می‌خواهیم اسم روی خودروهایمان بگذاریم همان‌طور که وقتی نوزادی به دنیا می‌آید.

    بر اساس داستان‌های اساطیری نروژی، امبلا نام اولین زنی است که خدا خلق کرده است. ریشه‌شناسی این واژه در ظاهر در تاریخ گم شده است. از بسیاری جهات این اسم‌گذاری، اصول اولیه را رعایت کرده است. اول آنکه این اسم خیلی خوش آواست، ‌‌‌ حتی در زبان‌های مختلف دنیا. دوم آنکه به آسانی تلفظ می‌شود، حتی برای کشورهای غیر‌اسکاندیناوی. سوم اینکه تقلیدی و تکراری نیست.

    یک سری اطلاعات غیررسمی هم در مورد این خودرو وجود دارد. یکی اینکه امبلا به نوعی تولید انبوه خودروی مفهومی ریچارج است که در نوامبر 2021 رونمایی شد. اگر این اطلاعات درست باشد، به خودروهایی که در حال حاضر در نمایشگاه‌های فروش موجود هستند، هیچ شباهتی ندارد و به احتمال زیاد فاصله بین دو محور آن هم بیشتر است. اطلاعات در مورد قوای محرکه امبلا هم متناقض است.

    برخی می‌گویند که تماما برقی است و منبع تغذیه آن باتری خواهد بود. عده‌ای هم بر این باورند که فعلا هیبریدی است. قرار بر این است که امبلا قبل از به پایان رسیدن سال 2022 به دست مشتریان برسد. بعد هم قرار است کراس‌اوور ولوو در سال بعد (2023) یا شاید هم 2024 وارد بازار شود. در چارلستون کارولینای جنوبی در آمریکا، جایی که سدان اس60 ولوو تولید می‌شود، امکان تولید امبلا وجود دارد.

    ولوو خودروساز بزرگ سوئدی به حساب می‌آید که توسط چینی‌ها خریداری شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو