فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام‌کرد:

تشکیل کارگروه مشترک صنعت خودرو برای پاسخ‌گویی به دغدغه‌های نمایندگان مجلس

عصر خودرو- مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه مشترک صنعت خودرو بین وزارت صمت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به پیشنهاد وزیر صمت تشکیل شده است تا دغدغه‌های نمایندگان مجلس در این حوزه مورد پیگیری و پاسخ‌گویی قرار گیرد.

تشکیل کارگروه مشترک صنعت خودرو برای پاسخ‌گویی به دغدغه‌های نمایندگان مجلس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، "سهیل معمارباشی" در خصوص کارگروه مشترک وزارت صمت با مجلس برای ساماندهی خودرو، افزود: این کارگروه با حضور نمایندگان منتخب از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از وزارت صمت تشکیل شده است.

    وی با اشاره به این‌که ابهامات و مسائلی در خصوص خودرو از سوی نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، اضافه‌کرد: پیرو جلسه ای که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس داشته ایم، به پیشنهاد وزیر صمت مقرر شد که کارگروه مشترک خودرو تشکیل شود.

    مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان‌داشت: در این کارگروه مسائل و چالش‌های مد نظر نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وضعیت خودرو مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در نهایت نسبت به پاسخ‌گویی به این گونه ابهامات و سوالات اقدام خواهد شد.

    معمارباشی اضافه‌کرد: در این خصوص از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی آقایان ایزدخواه، تقی پور، جدی، دهقانی، سیاهکلی و موسوی به عنوان اعضای این کارگروه معرفی شده‌اند و این جلسات با حضور برخی از معاونان وزارت صمت از جمله رئیس سازمان ایدرو، رئیس سازمان حمایت، دستیار ویژه وزیر و سرپرست معاونت حمل و نقل سازمان ایدرو برگزار می شود، شخص وزیر صمت نیز در چند جلسه از این کارگروه حضور داشته است.

    طبقه بندی مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در 9 سرفصل

    وی با بیان اینکه عمده مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در 9 سرفصل طبقه بندی شده است، گفت: از جمله این سر فصل ها شامل ظرفیت اسمی و عملیاتی تولید خودرو، موضوع رقابت و انحصار در صنعت خودرو کشور و جهان، سابقه واردات خودرو به کشور و تحلیل وضعیت قیمت خودرو و مقایسه آن با قیمتهای جهانی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو