فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو، کاهش ۵ درصدی قیمت‌ها و بازاری که سرد است

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز از کاهش ۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی خبر داد.

بازار خودرو، کاهش ۵ درصدی قیمت‌ها و بازاری که سرد است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، عبدالرضا عساکره درباره وضعیت بازار خودرو در اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه به بهمن ماه نزدیک می‌شویم و قبلا بازار در این فصل، یعنی بهمن و اسفندماه دارای وضعیت خوبی بود اما امسال به دلیل کاهش قیمت دلار و نشست برجام که تا کنون بی نتیجه بوده، بازار متوقف شده است.

    وی افزود: با توجه به این شرایط، بازار راکد است و معامله‌ای انجام نمی‌شود، فقط ماشین‌های داخلی معامله می‌شوند که آن هم در چهار پنج روز گذشته راکد شده است.

    عساکره با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی در پنج و شش روز گذشته 5 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: قیمت برخی خودروها از پنج میلیون تا 12 میلیون تومان کاهش یافته اما با این وجود، خرید مردم نیز کاهش داشته و علت این کاهش قیمت بالا و پایین شدن قیمت دلار و نشست برجام بوده است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز در ادامه به قیمت خودروهای داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودرو پراید 131، 170 میلیون تومان، خودروی پراید 111، 180 میلیون تومان، خودروی پارس سال 280 میلیون تومان، پارس تی یو فایو 340 میلیون تومان، 206 تیپ 2، 270 میلیون تومان، 207 دنده‌ای 370 میلیون تومان، 207 اتومات 560 میلیون تومان، دنا معمولی 370 میلیون تومان و دنا پلاس اتومات 505 میلیون  تومان است .

    وی در خصوص قیمت خودروهای اروندی نیز گفت: از یک ماه پیش که قیمت دلار افزایش پیدا کرد و تا مرز 30 هزار تومان رسید، قیمت خودروهای اروندی اوج گرفته و نسبت به دو ماه پیش حدود 50 تا 60 میلیون تومان افزایش داشته‌اند اما در حال حاضر با وجود کاهش قیمت دلار، قیمت این خودروها کاهشی نداشته و همان قیمت سابق را دارند و در بازار به هیچ عنوان معامله‌ای برای ماشین‌های خارجی انجام نمی‌شود.

    وی با اشاره به قیمت خودروهای اروندی تصریح کرد: خودروی سانتافه نیم فول 2017، 750 میلیون تومان، سانتافه نیم فول 2018، 800 میلیون تومان، توسان نیمه فول 2017، 720 میلیون تومان، توسان نیمه فول 2018،  780 میلیون تومان، رافور 2017 فول یک میلیارد و 200 میلیون تومان، رافور 2018، یک میلیارد و 350 میلیون تومان، پرادو 217 فول 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و لندکروز 2018 صفر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد.

    عساکره در زمینه عمده خرید مردم اظهار کرد: مردم بیشتر خودروهای داخلی خریداری می‌کنند و خودروهای داخلی دو تا سه برابر بیشتر نسبت به خودروهای خارجی معامله می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو