فونیکسریمکسبهتام

وزیر نفت خبر داد:

بررسی طرح تخصیص سهمیه بنزین به همه مردم

عصر خودرو- وزیر نفت گفت که طرح تخصیص سهمیه بنزین به همه مردم در حال بررسی کارشناسی و انجام کارهای آزمایشی است و هر زمان ابهام‌هایش برطرف شود، از سمت دولت برای اجرای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

بررسی طرح تخصیص سهمیه بنزین به همه مردم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جواد اوجی، وزیر نفت امروز پس از امضای تفاهم‌نامه خط لوله تابش (تأمین بازار انرژی شرق) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط لوله جدید پروژه‌ای اقتصادی است که روزانه 150 هزار بشکه فرآورده نفتی را منتقل خواهد کرد اظهار کرد: این خط لوله فرآورده‌های نفتی تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس را پس از طی سه استان به شمال شرق کشور انتقال می‌دهد.

    وی ادامه داد: از مدیرعامل بانک ملت برای تأمین 370 میلیون یورو منابع ارزی این پروژه و پشتیبانی از پروژه‌های جدید و توسعه میدان‌های نفتی تشکر می‌کنم. با پشتیبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک ملت بخش زیادی از منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های نفتی کشور به‌ویژه در بخش پتروپالایشگاه‌ها تأمین خواهد شد.

    وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش طرح تخصیص سهمیه بنزین به همه مردم در حال بررسی کارشناسی و انجام کارهای آزمایشی است و هر زمان ابهام‌هایش برطرف شود، از سمت دولت برای اجرای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

    وزیر نفت با بیان این‌که امروز شاهد امضای تفاهم‌نامه خط لوله 95 کیلومتری انتقال فرآورده از رفسنجان تا مشهد برای انتقال فرآورده از ستاره خلیج فارس تا رفسنجان هستیم، گفت: با احداث این خط فرآورده سه استان را طی کرده و به مشهد می‌رسد، این پروژه اقتصادی است و از نظر امنیت انرژی بسیار حائز اهمیت است.

    اوجی با بیان این‌که پروژه امروز با 370 میلیون یورو تامین مالی به اجرا می‌رسد اظهار کرد: اکنون بانک‌ها رسالت خود که بانکداری و پشتیبانی از پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و حیاتی کشور است انجام داده و تامین مالی می‌کنند.

    وی با بیان این‌که پروژه‌های دیگری را نیز برای توسعه میادین نفتی و گازی خطوط انتقال و پتروپالایشگاهی در دستور کار داریم اضافه کرد: کنسرسیومی از بانک‌ها شکل گرفته و به زودی تفاهم‌نامه‌ای برای تامین مالی پتروپالایشگاه‌ها امضاء می‌شود.

    وزیر نفت با تاکید بر این‌که با پشتیبانی وزارت اقتصاد و بانک‌های دولتی و تجاری از پروژه‌های صنعت نفت بخش زیادی از منابع مالی تامین و عمده پروژه‌ها آغاز می‌شود گفت: نگاه صنعت نفت این است که تمام تجهیزات و مواد خام اعم از ورق، ایستگاه‌ها و تلمبه‌خانه از ظرفیت داخل استفاده شود که برای پروژه امروز نیز همین مهم لحاظ شده است.

    اوجی با اشاره به حجم صادرات از خط لوله 95 کیلومتری انتقال فرآورده از رفسنجان تا مشهد تصریح کرد: روزانه 30 تا 40 هزار بشکه نفت گاز و یا بنزین از این خط صادر خواهد شد.

    وزیر نفت درباره رقم ایده‌آل قیمت نفت اظهار کرد: براساس صحبت‌هایی که با کارشناسان صورت گرفته به نظر رقم 80 تا 90 دلار ایده‌آل است که اعضای اوپک و اوپک پلاس نیز روی آن توافق نظر دارند و این عدد هم برای کشورهای صادرکننده و هم کشورهای مصرف‌کننده رقم خوبی است.

    وی درباره قرارداد اخیر با ترکمنستان هم گفت: تفاهم‌ خوبی با طرف ترکمنی هم در بحث صدور خدمات فنی و مهندسی و هم فرآورده و نفت خام امضاء شد که امیدواریم هرچه زودتر وارد مرحله اجرایی شود.

    وزیر نفت درباره تمدید قرارداد صادرات گاز به ترکیه اظهار کرد: تمدید قرارداد گازی با ترکیه جزو پروژه‌های مورد توجه و در دستور کار وزارت نفت و شرکت ملی گاز است. صادرات گاز به این کشور سال 2026 به اتمام می‌رسد و این هفته کارشناسان دو مجموعه از شرکت بوتاش و شرکت ملی گاز مذاکره می‌کنند.

    اوجی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات گاز به عمان نیز گفت: در این راستا نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده و مذاکرات در حال انجام است و امیدواریم برای صادرات گاز به واحد ال ان جی این کشور منجر به قرارداد شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو