فونیکسریمکسبهتام

روش جدید استخراج رمزارز از خودروی تسلا

عصر خودرو- تعدادی از مالکان خودروهای تسلا شروع به استفاده از آنها برای استخراج رمزارز کرده‌اند. اکثر آنها از وسایل نقلیه خود به عنوان منابع تامین برق مورد نیاز برای این کار استفاده می‌کنند.

روش جدید استخراج رمزارز از خودروی تسلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایران جیب؛ چنان که سراج رَوال یکی از استخراج کنندگان رمزارز در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی(CNBC) مدعی شده که با استفاده از استصال رایانه مک‌ بوک اپل مدل مینی ام‌1 به خودروی تسلا مدل 3 که ساخت سال 2018 است، موفق شده ماهانه حدود 800 دلار از محل استخراج رمزارز درآمد کسب کند. پیشتر و در سال 2018 نیز فرد دیگری بخ نام کریس آلسی مدعی شده بود که با روشی مشابه موفق شده در یک بازه زمانی 60 ساعته، معادل 10 دلار بیت‌کوین استخراج کند که سود خالص بوده است.

    از آنجایی که تجهیزات استخراج رمزارز دائما در حال کار هستند، برق زیادی مصرف می‌کنند اما چون هزینه شارژ خودروهای الکتریکی در جایگاه‌های شهری کمتر از قیمت برق خانگی است و در برخی از کشورهای غربی حتی رایگان است، استفاده از الکتریسته ذخیره شده در خودروها برای استخراج کنندگان رمزارز بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

    اما منتقدانی که ادعاهای مطرح شده از سوی افرادی همچون آقای روال را زیر سوال می‌برند، در مورد سودآور بودن این روش استخراج رمزارز تردید دارند.

    آنها معتقدند که هزینه استهلاک تحمیل شده به خودرویی که 40 تا 100 هزار دلار آمریکا قیمت دارد، سود واقعی این روش استخراج رمزارز را کاهش می‌دهد. گذشته از این آنها یادآوری می‌کنند که با وجود قیمت بالای بیت‌کوین به عنوان پرطرفدارترین رمزارز جهان، دشواری و زمان مورد نیاز برای استخراج آن نیز افزایش یافته و در چنین شرایطی بسیاری از استخراج‌کنندگان رمزارز با تجهیزاتی در سطح یک لپ‌تاپ قادرند که رمزارزهای ارزانی را که شاید 1 یا 2 دلار هم قیمت نداشته باشند، استخراج کنند.

    بنابراین برخی فعالان بازار رمزارزها ضمن زیر سوال بردن امکان کسب درآمد ماهانه 800 دلاری از استخراج رمزارز آن هم با استفاده از یک مک‌ بوک، یادآور می‌شوند که از نظر حسابداری نیز هزینه سرمایه‌گذاری اولیه چند 10 هزار دلاری مورد نیاز برای خرید یک دستگاه خودروی الکتریکی نیز باید از درآمد این کار کسر شود. همچنین لزوما هزینه برق شارژ خودروهای الکتریکی در همه جای جهان مجانی نیست و این رقم را نیز باید در محاسبه سود خالص لحاظ کرد.

    البته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز خطاب به آقای روال گفته‌اند که اگر پول خودروی خود را از ابتدا در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده بود، سود بیشتری کسب می‌کرد. همچنین برخی دیگر نیز به او پیشنهاد کرده‌اند که اگر یک شغل ساده مثل کار در رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد برای خود پیدا کند، درآمد بیشتری از ماهانه 800 دلار کسب می‌کند و سرمایه خود و برق را نیز تلف نمی‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو