فونیکسریمکسبهتام

برترین خودروهای الکتریکی ۲۰۲۲ کدامند؟

عصر خودرو- تنها یک هفته از سال جدید گذشته و قیمت سهام شرکت‌های تازه وارد خودروهای الکتریکی مانند لوسید موتورز و فورد با وجود زیان‌های هم‌زمان شاخص اس‌اندپی ۵۰۰، نزدک و دیگر شرکت‌ها مانند تسلا، ریویان و نیو بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

برترین خودروهای الکتریکی ۲۰۲۲ کدامند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت‌های خودروسازی لوسید و فورد در سال 2022 و بعد از آن رشد خواهند کرد و دلایل این رشد گسترش به بازاراهای جهانی و تولید خودروهای الکتریکی است که در ذیل این علل بررسی شده است.

    گسترش جهانی

    شرکت خودروسازی لوسید اعلام کرد: امسال گسترش به بازارهای اروپایی آغاز خواهد شد و منتظر اطلاعات تحویل خودروی این بازارها هستیم.

    پیتر راولینسون، مدیرعامل این شرکت در کنفرانس سه ماهه سوم 2021 گفت: ما به دنبال گسترش عرضه محصولات خود در اروپا و خاورمیانه هستیم و انتظار داریم در سال 2022 وارد این بازارها شویم.

    لوسید عربستان سعودی را دومین بازار بزرگ خود در خارج از ایالات‌متحده می‌داند و قصد دارد در سال جاری 20 هزار دستگاه خودرو تولید کند و به این کشور تحویل دهد.

    خودروهای الکتریکی

    تسلا در 2 ژانویه رکورد بالای تولید و تحویل سه ماهه و تمام سال خود را برای سال 2021 گزارش کرد. این شرکت در سال گذشته 936 هزار و 172 وسیله نقلیه ازجمله 308 هزار و 600 خودروی الکتریکی را در سه ماهه چهارم تحویل داد.

    فورد در 5 ژانویه، مجموع فروش  508 هزار و 451 خودرو Q4 و 2.04 میلیون خودرو در سال 2021 را گزارش کرد. اکنون فورد دومین خودروساز بزرگ خودروهای الکتریکی پس از تسلاست و این جایگاه باید در سال‌های آینده حفظ شود.

    در ماه اکتبر فورد اعلام کرد: سود سه ماهه 0.10 دلاری را بازگردانده است و سود سالانه 1.6 درصدی به سهام فورد می‌دهد.

    لوسید نیز قصد دارد تولید خود را به 53 هزار دستگاه در سال 2022 و 500 هزار دستگاه تا سال 2030 افزایش دهد. لوسید یکی از معدود شرکت‌های جوان در تولید خودروهای الکتریکی است که همچنان به وعده‌های خود عمل می‌کند و در مسیر تحقق اهداف خود در سال 2022 است.

    شرکت‌های لوسید و فورد برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال رهبران آینده در صنعت خودرویی هستند و قصد دارند خودروهای الکتریکی را تحت سلطه خود قرار دهند، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو