فونیکسریمکسبهتام

FMC ۵۱۱ چه مزیت‌هایی دارد؟

گزینه‌ای متفاوت از سدان‌های تولید داخل در بازار

عصر خودرو- اگر قصد خرید یک سدان با بودجه حدود ۵۰۰ میلیون تومان در بازار را دارید و می خواهید گزینه ای جز تولیدات خودروسازان داخلی را انتخاب کنید، FMC ۵۱۱ سدانی با امکانات قابل توجه و گیربکس اتوماتیک دو کلاچه است که می تواند خودرویی متفاوت برای شما باشد.

گزینه‌ای متفاوت از سدان‌های تولید داخل در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، FMC 511 تنها سدان فرداموتورز است که بر پایه برندی معتبر توسعه یافته و هم اکنون در بازارهای معتبری همچون امارات نیز عرضه می شود. در قلب این سدان 4.4 متری پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان 106 اسب بخار قرار گرفته است که از طریق گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 5 سرعته به محور جلو منتقل می شود و مصرف سوخت 6.4 لیتری در سیکل ترکیبی را ارائه می کند که آن را در زمره کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران قرار می دهد. اگر تصور می کنید این توان برای چنین خودرویی کم است یا توان کشش قابل توجهی را ارائه نمی کند بد نیست بدانید که به ازای هر کیلوگرم از وزن این خودرو حدود 0.1 اسب بخار قدرت در اختیار شماست در حالی که در یک کراس اوور توربو 150 اسب بخاری با وزن حدود 1.6 تن این نسبت حدود 0.09 است لذا با در نظر گرفتن این تناسب کشش FMC 511 قابل قبول است و الزاما خودرو تند و تیزی به حساب نمی‌آید اما از پس شیب و سبقت گیری در مانورها بر می آید. از طرف دیگر گیربکس دو کلاچه این خودرو موجب افزایش سرعت تعویض دنده می‌شود و تفاوت آن با عمده خودروهای مجهز به گیربکس دو کلاچه موجود در بازار کشور «تَر» بودن آن است که از داغ شدن گیربکس در ترافیک یا سربالایی ها و رانندگی های طولانی جلوگیری می کند.

    FMC 511 در بخش امکانات رفاهی از نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین عقب، بلوتوث و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان به همراه سیستم تهویه دیجیتال بهره می برد. این خودرو همچنین برای حفظ ایمنی سرنشینان از تکنولوژی سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP بهره می برد و در کنار آن به دو کیسه هوا، سیستم ترمز ABS، EBD ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی نیز تجهیز شده است.

    فرداموتورز همچنین برای اطمینان مشتریان از پشتیبانی فنی از این محصول، فراتر از استانداردهای الزامی گارانتی 4ساله یا 100هزار کیلومتر را برای سدان 511 ارائه می کند که در زمره بالاترین سطوح گارانتی در بازار خودرو ایران به حساب می آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو