فونیکسریمکسبهتام

نقص فنی در نیم‌ میلیون خودرو برقی شرکت تسلا

عصر خودرو- شرکت تسلا بیش‌از ۴۷۵ هزار خودروی برقی خود را به خاطر مشکل دوربین دید عقب و همچنین زبانه درب صندوق جلو فرا می خواند.

نقص فنی در نیم‌ میلیون خودرو برقی شرکت تسلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت تسلا بیش‌از 475 هزار خودروی برقی خود از مدل3 و مدل S را به‌منظور بررسی مشکل دوربین و صندوق  که باعث افزایش خطر تصادف می‌شود فرا می‌خواند.
    سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا درحال بررسی یک مشکل دیگر در دوربین خودروهای ساخت این خودروسازی و همچنین مشکل سیستم کمک‌راننده آنهاست.
    خودروهای ساخت مدل‌های نامبرده بین سال‌های 2014 تا 2021 مشمول این فراخوانی می‌شوند که تقریباً تعداد آنها نیم میلیون خودرویی است که در سال گذشته میلادی تحویل داده‌شده است.
    این سازمان اعلام کرد در سدان‌های مدل 3 کابل دوربین دید عقب احتمالاً به‌خاطر باز و بسته کردن درب صندوق عقب آسیب‌دیده و مانع نمایش تصاویر عقب خودرو می‌شود.
    تسلا 2301 درخواست گارانتی و 601 گزارش مرتبط با این مشکل را در خودروهای آمریکا شناسایی کرده‌است.

    بیشتر بخوانید
    تحقیقات درباره عدم ایمنی 580 هزار خودروی برقی تسلا آغاز شد

    بازنشدن درب صدها خودروی برقی تسلا به‌علت خرابی اپلیکیشن

    تسلا اعلام کرد در خودروهای مدل S مشکل زبانه درب صندوق جلو باعث باز شدن ناگهانی آن و مسدود کردن دید راننده و درنتیجه افزایش تصادف می‌شود.
    این شرکت اعلام کرد هیچ گزارشی از تصادف، آسیب‌دیدگی یا مرگ مربوط با این مشکلات گزارش نشده‌است.
    سهام شرکت تسلا 3 درصد کاهش یافت ولی بعد این کاهش را جبران کرد و به حدود 1088.76 دلار رسید. انتظار می‌رود باارزش‌ترین خودروسازی دنیا رکورد فروش فصلی خودروهای خود را در روز شنبه اعلام کند.
    سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا اعلام کرد در حال گفتگو با شرکت تسلا برای برطرف کردن مشکل دوربین‌های دید بغل در برخی خودروهاست.
    این سازمان گزارش داد در حال بررسی 580 هزار خودروی تسلا به‌خاطر تصمیم این شرکت جهت فعال کردن بازی‌های ویدئویی بر روی صفحه نمایش خودروها هنگام حرکت آن‌هاست.
    شرکت تسلا تحت فشار این سازمان در ماه فوریه موافقت کرد 135 هزار خودروی خود را که صفحه نمایش لمسی داشته‌اند فراخواند چون احتمال خرابی این صفحه‌ها و افزایش خطر تصادف وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو