فونیکسریمکسبهتام

پرداخت حق اشتراک تویوتا دردسرساز شد

عصر خودرو- سخنگوی تویوتا می‌گوید برنامه دریافت حق اشتراک برای استفاده از امکانات از راه دور سوئیچ‌های موسوم به فاب یک «اقدام ناخواسته» بود.

پرداخت حق اشتراک تویوتا دردسرساز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، اوایل ماه دسامبر خبر دریافت حق اشتراک و آبونمان برای ادامه استفاده از فاب [سوئیچ کنترل از راه دور] تویوتا برای روشن کردن خودرو از راه دور منتشر شد. البته این موضوع فقط برای بعضی از مدل‌های تویوتا پیش آمد. همین موضوع باعث بحث و اختلاف نظر بین صاحبان این برند شد که آیا کسی که پول یک خودرو را تمام و کمال داده است، مالک آن به حساب می‌آید یا نه. حتی برخی از مردم دامنه صحبت را به موضوع گسترده‌تر تعمیم دادند که آیا قرار است بحث «خودروهای متصل» یا connected cars حق مالکیت را از مشتریان سلب یا محدود کند؟ حتی این موضوع که هر خودرو، کارکردهای بسیار زیادی دارد و اگر قرار باشد به ازای استفاده از هریک از آنها حق اشتراک بپردازد، ماهانه هزینه‌های سرسام‌آوری روی دست مشتری می‌گذارد.

    به هر حال به نظر بعضی از مشتریان تویوتا هم شانس خود را برای درآمد دائمی از این نوع خدمات امتحان کرده است.  نکته اینجا است که روشن کردن خودرو از بیرون به کمک کلید فاب، نیازی به وصل شدن به اینترنت هم ندارد. کافی است که فابِ خودرو، در فاصله معینی از خودرو قرار گیرد و شبیه به کنترل تلویزیون، با ارسال سیگنال برخی از کارکردهای خودرو را فعال کند، برای مثال برای روشن شدن از بیرون کافی است که دکمه روی فاب سه بار پشت سر هم فشرده شود.  حالا تویوتا مجبور به پاسخگویی شده و می‌گوید هرگز قصد نداشته است این خدمات فاب خودرو را پولی کند و با دیدن این حجم از نارضایتی و ناخرسندی مشتریان، تیمی از مدیران ارشد در حال پیگیری موضوع و رفع این مشکل هستند. در حال حاضر امکان استفاده از اپ [اپلیکیشن‌های موبایلی] برای سرویس‌های از راه دور وجود دارند که از «ماجول ارتباط داده» یا DCM [مخفف data communication module] استفاده می‌کنند. خودروهای جدید در دنیا از این قطعه سخت‌افزاری بهره می‌برند تا خدمات «خودروهای متصل» را ممکن سازند. هنگام ساخت این سخت‌افزار، این امکان در آنها پیش‌بینی شده است که این خدمات به صورت آبونمانی و با پرداخت حق اشتراک فعال شود. اوایل ماه سپتامبر خیلی از مشتریان تویوتا به یکباره با این وضع مواجه شدند و مشاهده کردند که دیگر نمی‌توانند از خدماتی که تاکنون از آن بهره‌مند بودند استفاده کنند. حالا تویوتا می‌گوید این اتفاق واقعا ناخواسته بوده و قرار است که این مشکل رفع شود. در واقع مردم با سه بار فشردن دکمه فاب می‌توانستند از بیرون خودرو را روشن کنند و حالا تویوتا می‌گوید این امکان اصلا جزو خدمات رسمی تویوتا نیست و فقط مردم بین خودشان این قابلیت را کشف کرده و مورد استفاده قرار داده‌اند.  اکثر این خدمات بین 3 تا 10 سال اول خرید خودرو رایگان هستند و بعد از آن باید حق اشتراک به خودروساز پرداخت شود. بهتر بود تویوتا به‌طور رسمی این موضع خود را روشن کند و مشتری از همان ابتدا بداند که در آینده ممکن است با چنین وضعیتی رو‌به‌رو شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو