فونیکسریمکسبهتام

ورود ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس به چرخه حمل ونقل پایتخت تا نوروز

عصر خودرو- شهردار تهران از ورود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به چرخه حمل و نقل پایتخت از طریق نوسازی و بازسازی تا عید نوروز خبر داد.

ورود ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس به چرخه حمل ونقل پایتخت تا نوروز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا؛ علیرضا زاکانی همزمان با 26 اذرماه روز حمل و نقل در تشریح آنچه که مقرر شده در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی تهران رخ دهد، گفت: توجه مدیریت شهری در دوره جدید تقویت حمل و نقل عمومی است و تلاش خواهد شد در همه سطوح حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاکسی این تقویت انجام شود.

    وی افزود: باید بتوانیم در حوزه بازسازی و نوسازی مترو، اتوبوس و تاکسی داشته باشیم تا با بهره گیری ازظرفیت ها سقف خدمتی خود را ارتقاء دهیم و شرایط بسیار بدی که امروز با آن مواجه هستیم را جبران کنیم.

    کمبود1700 واگن مترو و 4000 اتوبوس در پایتخت

    زاکانی ادامه داد: امروز در 7 خط مترویی که از آن بهره برداری می‌کنیم کمبود حدود 1700 واگن داریم و در حوزه اتوبوسرانی نیز حداقل 4000 اتوبوس کم داریم به شکلی که میزان اتوبوس های موجود ما یک سوم نیاز شهر تهران است. در حوزه تاکسیرانی هم نیازمند نوسازی و بازسازی هستیم.

    وی تاکید کرد: آنچه که همت مدیریت شهری است این خواهد بود که ان‌شاءالله تا عید نوروز بتوانیم از طریق نوسازی و بازسازی، نزدیک به 1000 اتوبوس را وارد چرخه خدمت کنیم. در حوزه تاکسیرانی هدف گذاری روی نوسازی 10 هزار دستگاه بود که باتوجه به گرانی قیمت خودرو و شرایطی که ایجاد شده تلاش خواهیم کرد تعهدات خود را به شکل مطلوب علی رغم این شرایط محیا کنیم، گرچه همه این کار دست شهرداری تهران نیست.

    بستن قرارداد با تولیدکنندگان داخلی برای تامین 105 واگن مترو

    شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تأمین واگن های مترو نیز گفت: درحال حاضر به حمدالله مقدمات بازگشایی LC برای 630 واگن مترو فراهم شده و در آینده نزدیک قرارداد 105 واگن با مجموعه تولیدکنندگان داخلی را خواهیم بست. به این ترتیب در حال افزایش ظرفیت‌ها هستیم.

    وی ادامه داد: این میراثی است که امروز به دست ما رسیده است؛ لذا باید داشته‌های آن را حفظ کنیم هرچند که داشته‌های آن بسیار کمتر از نیاز جامعه است؛ بر همین اساس باید به سرعت بخش حمل و نقل را توسعه دهیم و این برنامه را داریم که تا عید نوروز یک توسعه اولیه داشته باشیم و از سال بعد بتوانیم توسعه جدی تری در بخش اتوبوسرانی، تاکسی و تامین واگن مترو داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو