فونیکسریمکسبهتام

هشدار پلیس راهور درمورد تردد در برخی محورهای غربی کشور

عصر خودرو- پلیس راهور ناجا با توجه به بارش برف و باران و بروز مه شدید طی روزهای آینده در برخی ارتفاعات و مناطق غربی کشور، به مردم به توصیه کرد با آمادگی لازم برای رانندگی در چنین شرایطی به این مناطق سفر کنند.

هشدار پلیس راهور درمورد تردد در برخی محورهای غربی کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، پلیس راهور روز چهارشنبه اعلام کرد:‌ با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، از روز جمعه 26 تا پایان روز شنبه 27 آذر ماه سامانه بارشی باران، برف و مه شدید، کاهش دید، کاهش دما، انسداد برخی جاده ها، شامل استان های آذربایجان غربی، ارتفاعات تهران و البرز، شمال چهارمحال وبختیاری، کردستان، لرستان، شمال شرق خوزستان و ایلام، اعلام می شود که بر این اساس پایان این هفته زمان مناسبی برای سفر به این استان ها نیست.

    پلیس راهور افزود:‌ هموطنانی که نیاز به سفر ضروری دارند برای تردد به این استانها باید آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند.

    همچنین رانندگان در این شرایط لازم است مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار داده و در رعایت مستمر سرعت و سبقت به منظور پیشگیری از تصادفات هم دقت و توجه لازم را به عمل آورند.

    اطمینان از آماده بکار بودن خودرو در شرایط بارشی، سالم بودن برف پاک کن خودرو، داشتن زنجیر چرخ و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر در این شرایط بسیار ضروری است.

    پلیس راهور تصریح کرد:‌ در این شرایط حذف سفرهای غیرضروری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و حفظ آرامش و الزام در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در رانندگی برای شهروندان توصیه می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط