فونیکسریمکسبهتام

مزدا MX-۳۰ در مقابل مینی کوپر S E؛ کدام عملکرد بهتری دارد؟

عصر خودرو- مزدا MX-۳۰ و مینی کوپر S E از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

مزدا MX-۳۰ در مقابل مینی کوپر S E؛ کدام عملکرد بهتری دارد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از خودروها در بازارهای جهانی خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به مزدا MX-30 و مینی کوپر S E اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، مزدا MX-30 و مینی کوپر S E این روز‌ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو بهترین  خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.

    مزدا MX-30: MX-30 از یک صفحه نمایش دوگانه در کابین استفاده می‌کند این خودرو دارای یک صفحه نمایش 7.0 اینچی روی داشبورد برای سرگرمی، اطلاعات و دیگری برای کنترل‌های تهویه مطبوع است. نقطه ضعف این خودرو در فقدان صفحه نمایش لمسی در سیستم اطلاعات سرگرمی است که فضای کاربری خسته کننده‌ای را برای کاربر ایجاد می‌کند.

    صفحه نمایش لمسی پایینی کاملاً به کنترل آب و هوا و عملکرد‌های راحتی اختصاص دارد. جای تعجب نیست که استفاده از آن برای تغییر آب و هوا یا روشن کردن گرمکن صندلی‌ها بسیار آسان است، بنابراین نداشتن صفحه نمایش لمسی برای عملکرد‌های رسانه واقعاً عجیب به نظر می‌رسد و ما دوست داریم شاهد بهبود آن باشیم.

     

     

    مینی کوپر SE : SE به صورت استاندارد با یک صفحه نمایش 6.5 اینچی مرکز اطلاعات سرگرمی همراه است که دارای ناوبری و Apple CarPlay/Android Auto است؛ همچنین یک صفحه نمایش بزرگتر 8.8 اینچی به عنوان گزینه اختیاری با سیستم صوتی Harmon Kardon در دسترس است.

    یک برنامه Mini Connect به کاربران اجازه می‌دهد تا ماشین را از طریق تلفن خود گرم یا خنک کنند و برای هر SE استاندارد است. متاسفانه دستگیره ناوبری برعکس استاندارد عمل می‌کند - یک مشکل به ظاهر جزئی، اما هر بار که نیاز به حرکت در منوی سیستم وجود دارد، بسیار غیرمعمول به نظر می‌رسد.

    تریم بالاتر همچنین دارای یک نمایشگر هدآپ است. صندلی‌های گرم‌کن و کنترل آب و هوای دو ناحیه‌ای به‌علاوه یک فرمان گرم‌شونده استاندارد هستند.

    هر دو خودرو از همان ابتدا امکانات مناسبی از تجهیزات را در اختیار دارند. سیستم اطلاعات سرگرمی Mini در با وجود فقدان صفحه نمایش لمسی در MX-30 بسیارراحت‌تر است. هر دو خودرو از فرمان گرم شونده بهره می‌برند، اما مینی فاقد کنترل آب و هوای دو ناحیه‌ای است که امروزه در بازار بسیار رایج به نظر می‌رسد.

    مزدا MX-30: در مزدا نیرو از طریق یک موتور 80.9 کیلوواتی متصل به چرخ‌های جلو، با توان خروجی 143 اسب بخار و حداکثر گشتاور 271 نیوتن متر  ارسال می‌شود. گشتاور آنی که مشخصه اکثر خودرو‌های برقی است، می‌تواند به کسانی که پای سنگین دارند یا واکنش‌های آهسته‌تری دارند کمک کند تا حوادث احتمالی را کاهش دهند.

    فرمان سبک است و در جاده‌های ناهموار، MX-30 می‌تواند دست انداز‌ها و فرورفتگی‌ها را به‌خوبی پشت سر بگذارد تا یک سواری راحت داشته باشد. برد رانندگی با استفاده از یک باتری 33.5 کیلووات ساعتی 161 کیلومتر است.

    مینی  کوپر SE: حتی با یک باتری کوچک، Mini با اشتیاق رانندگی می‌کند. قدرت الکتریکی سریع (181 اسب بخار و 199 پوند فوت گشتاور) همراه با موقعیت پایین صندلی باعث می‌شود احساس سواری در یک ماشین مسابقه ارزان را داشته باشید.

    زمانی که آن را در حالت اسپرت قرار می دهیم، در حالی که موتور از طریق لاستیک‌های جلو کار می کند، متوجه می شویم که با کمی شتاب گشتاور افزایش می یابد.  می‌گیرید. 96 کیلومتر در ساعت را می‌توان در 6.9 ثانیه به دست آورد و حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر در ساعت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو