فونیکسریمکسبهتام

بررسی مهم ترین مزیت‌های رانا‌پلاس سقف شیشه‌ای

خیز رانا با لباس جدید و قلبی تازه برای فتح بازار

عصر خودرو- رانا دومین محصول با برند ملی ایران خودرو است که همواره یکی از بازوهای مهم در توسعه توانمندی های صنعت خودرو کشور بوده است.

خیز رانا با لباس جدید و قلبی تازه برای فتح بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴:۰۰
  • خیز رانا با لباس جدید و قلبی تازه برای فتح بازار
  • خیز رانا با لباس جدید و قلبی تازه برای فتح بازار
  • خیز رانا با لباس جدید و قلبی تازه برای فتح بازار
  • خیز رانا با لباس جدید و قلبی تازه برای فتح بازار
  • خیز رانا با لباس جدید و قلبی تازه برای فتح بازار
  • خیز رانا با لباس جدید و قلبی تازه برای فتح بازار

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، رانا به لحاظ سطح قوای محرکه، کیفیت و امکانات همواره در زمره بهترین انتخاب ها برای مصرف کنندگان واقعی بازار بوده است و ایران خودرو به تازگی در راستای ارتقاء این محصول نسخه مجهز به پیشرانه جدید TU5P این خودرو با گیربکس جدید 6 سرعته دستی را با آپشن متفاوت و متمایز سقف شیشه ای آماده عرضه به بازار کرده است.

رانا پلاس با سقف شیشه ای از جهات مختلف، گزینه ای ارزنده و قابل توجه برای مصرف کنندگان واقعی خودرو در بازار اعم از خانوده ها است. در درجه اول این محصول با پیشرانه جدید و به روز TU5P عرضه خواهد شد که 8 اسب بخار بیش از نسخه پیشین قدرت دارد و حداکثر توانش به 113 اسب بخار رسیده و حداکثر گشتاور آن نیز 144 نیوتون متر است. دومین محل تمایز رانا پلاس سقف شیشه‌‌ای از رقبا در بازار بهره گیری از گیربکس 6 سرعته دستی جدید و اختصاصی ایران خودرو است که آن را به اولین و تنها محصول مجهز به این گیربکس در بازار بدل می کند. رانا پلاس با استفاده از این سیستم انتقال قدرت جدید می تواند بهره وری به مراتب بهتری بخصوص در سرعت های بالا با یک دنده بیشتر داشته باشد و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی کمتر از نسخه پیشین خواهد بود. از طرف دیگر، این گیربکس موجب افزایش نرمی رانندگی و شتابگیری اولیه بهتر نیز خواهد شد.

رانا از ابتدای معرفی تا کنون به موازات خانواده پژو 206 به بازار عرضه می شده و این در حالی بود که مشخصات فنی آن به تیپ 5 این خودرو نزدیک بود اما قیمتی مشابه تیپ 2 داشت که حدود 25 اسب بخار قدرت کمتری تولید می کند و از این جهت اگر مشتری نسبت هزینه به فایده را در نظر بگیرد، در بحث فنی رانا پلاس سقف شیشه ای گزینه بهتری به حساب می آید. این فرمول برای نسخه سقف شیشه ای رانا پلاس نیز صدق می کند و این محصول با پیشرانه ای قدرتمندتر از عمده رقبا و به روز ترین گیربکس دستی حداقل در بخش فنی؛ گزینه ای برتر به حساب می آید.

با گذر از بخش فنی نوبت به امضای این خودرو یعنی سقف شیشه ای آن می‌رسد. ایران خودرو در نوآوری جدید به تکنولوژی طراحی و ساخت سقف شیشه ای دست پیدا کرده که در آزمون های ایمنی موسسات معتبر اروپایی موفق به دریافت استاندارد ECE R43 شده و از این جهت آپشنی کاملا استاندارد به حساب می آید. استفاده از سقف تمام شیشه ای به جای سانروف های معمولی یا سقف فلزی موجب افزایش ورود نور به داخل کابین و بزرگ شدن بصری فضای کابین می شود و دید سرنشینان و راننده را افزایش می دهد و از طرفی طراحی خودرو از نمایش خارجی را نیز بهبود می بخشد.

رانا پلاس با طول حدود 4.3 متر و فاصله 2445 میلیمتری بین دو محور، فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و به گونه ای طراحی شده تا در مقایسه با خودروهای مشابه از نظر ابعاد، فضای بهتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد و به نوعی برای تطبیق با خواست خانواده های ایرانی تغییر یافته و در ادامه 400 لیتر فضای بار را نیز در اختیار شما قرار می دهد که عدد قابل قبولی در بین خودروهای هم کلاس این خودرو است که بعضا حدود 70 تا 100 لیتر فضای بار کمتری در این ابعاد دارند.

سدان های جدید در بازارهای بین المللی در این کلاس عموما ظرفیت مخزن سوختی حدود 40 تا 45 لیتر دارن ددر حالی که ظرفیت مخزن سوخت رانا به 50 لیتر می رسد و با احتساب مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتری در سیکل ترکیبی برای رانا پلاس سقف شیشه ای، این خودرو با یک باک کامل می تواند به صورت میانگین  کیلومتر را بپیماید.

رانا پلاس سقف شیشه ای علاوه بر ارتقاء در سطح فنی و ظاهری به سیستم جدید برقی فرمان مجهز شده که رانندگی در سرعت های پایین را آسان و در سرعت های بالا ایمن می کند و سفتی فرمان با توجه به سرعت تغییر پیدا می کند. رانا پلاس سقف شیشه ای به عنوان خودرویی میان رده، برای دسترسی عموم و دستیابی به قیمتی متناسب ممکن است برخی امکانات خودرو های رده بالاتر مانند دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک یا تارا اتوماتیک را در اختیار شما قرار ندهد اما با قوای محرکه ای مشابه تارا در نسخه دنده ای و سطح امکانات کمی پایینتر، قیمتی منطقی به عنوان یک خودرو خانوادگی دارد که به واسطه استفاده از امکاناتی نظیر ترمز دیسکی در جلو، ترمز کاسه ای در عقب، سیستم تهویه مطبوع دستی، رینگ 14 اینچی فولادی، آینه های طرح جدید برقی راهنمادار، جلوآمپر دیجیتال، عایق صداگیر درب موتور، نمایشگر دمای محیط و ... امکان پذیر شده است.

این سدان همچنین آپشن های قابل توجهی نظیر کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی را از طریق کلید های روی فرمان در اختیار شما قرار می دهد و از مجموعه صندلی های مشابه پژو   با روکش جدید بهره می برد. رانا پلاس سقف شیشه ای همچنین در بخش ایمنی به دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD  مجهز شده است.

رانا پلاس سقف شیشه ای با استفاده از قوای محرکه خودروهایی در سطوح بالاتر و نخستین استفاده کننده از گیربکس 6 سرعته دستی در بخش قوای محرکه از تمامی خودروها متمایز می شود و انتخابی منطقی است که با آپشن سقف شیشه ای می تواند انتخاب خوبی برای مشتریانی باشد که به دنبال خودرویی متفاوت و تازه در بازار می گردند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو