فونیکسریمکسبهتام

علاقه کیا به تولید پیکاپ‌ها

عصر خودرو- کیا موتور این را می‌داند که برای حضور موثر در بازار آمریکا، حتما باید یک محصول در سگمنت وانت‌ها و پیکاپ‌ها داشته باشد چون سود واقعی در این سگمنت است.

علاقه کیا به تولید پیکاپ‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، در سال 2019 گزارش‌هایی از علاقه کیا موتور به حضور در سگمنت وانت‌ها در بازار آمریکا منتشر شد، اما تا به حال خبری از آن نبوده است. اما رئیس طراحی کیا موتور، کریم حبیب‌ در مصاحبه با مجله بریتانیایی اتوکار ‌گفته است: «من با آغوشی باز [از پیکاپ] استقبال می‌کنم.» همه ما این را می‌دانیم که در میراث کیا موتور، هیچ رگ و ریشه یا دی‌اِن‌ای [ماده وراثتی]ای در زمینه تولید وانت وجود ندارد. اما این شرکت با ارائه شاسی‌بلند تلوراید ‌نشان داد زمانی که لازم باشد قابلیت و توانایی آن را‌ دارد که در سگمنت جدید وارد عرصه رقابت شود. خواهرخوانده کیا موتور یعنی هیوندایی هم با عرضه سانتا کروز نشان داد ورود به عرصه ساخت وانت پیکاپ نیاز به چند دهه حضور موثر در ساخت پیکاپ ندارد. البته تعریف پیکاپ خیلی متنوع است و بستگی دارد از چه کسی بپرسید و اینکه کجا زندگی می‌کنید.
    اما وقتی صحبت از پیکاپ موفق می‌شود، منظور پیکاپی است که بتواند در عرصه رقابت تنگاتنگ بازار آمریکا دوام بیاورد. در این بازار وفاداری سرسختی به برندهای موجود وجود دارد. حبیب در مصاحبه خود گفته است: «برای سبد محصولات ما و برند ما پیکاپ خیلی مناسب است. در بازار ایالات‌متحده، وفاداری زیادی به برندهای موجود وجود دارد، اما روزنه‌هایی در حال باز شدن است و شاید جایی هم برای یک برند دیگر وجود داشته باشد.» اما به‌نظر می‌رسد وانتی با لوگوی کیا به این زودی برای جنگ با اف-150 فورد به این زودی رنگ آفتاب را نخواهد دید. حتی معلوم نیست منظور او که می‌گوید روزنه‌های جدیدی باز شده یعنی چه. فقط می‌توان این حدس و گمان را مطرح کرد که منظور او گرایش جدید مردم به وانت‌ها با اندازه‌های متوسط‌تر مثل فورد رنجر ‌و فورد ماوریک ‌می‌تواند باشد. شاید هم منظور او از باز شدن روزنه، هیاهویی است که پیرامون وانت‌های برقی ایجاد شده است. برای رسیدن کیا به بازار وانت، مسیرهای مختلفی وجود دارد. سریع‌ترین و ساده‌ترین و ارزان‌ترین آن استفاده از پلت‌فرم سانتا کروز هیوندایی و ارائه طراحی خارجی با سلیقه کیاموتور است. مسیر دیگر آن طراحی مدل جدید از صفر است. اما یک راه پیچیده (اما تقریبا غیرواقعی و غیرقابل تصور آن) دیگری وجود دارد: مدیران کیا استرالیا پیشنهاد داده‌اند که در جای خالی شاسی‌بلند شورولت تاهو در بازار استرالیا می‌توان از فرصت استفاده کرد و یک شاسی‌بلند بدنه-روی-شاسی ارائه داد. چون جنرال موتورز بازار استرالیا را ترک کرده است. اگر این پیشنهاد پذیرفته شود، از معماری پیشنهادی می‌تواند مدل‌های دیگری از جمله برای محصولات هیوندایی و جنسیس هم استفاده شود و در نتیجه هزینه‌های توسعه و تکوین کاهش خواهد یافت. استفاده از این پلت‌فرم برای طراحی پیکاپ و وانت هم چندان دور از ذهن نیست. هنوز هیچ چیز به‌طور رسمی به نتیجه نرسیده است، اما چشمان کیا به دنبال سگمنت پیکاپ هست و شواهد هم این موضوع را تایید  می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو