فونیکسریمکسبهتام

تکلیف قیمت خودروهای داخلی مشخص نشد

عصر خودرو- در حالیکه طبق اعلام غیررسمی برخی مسئولان، قرار بود این هفته جلسه ستاد تنظیم بازار تشکیل و تکلیف قیمت‌گذاری خودروهای داخلی مشخص و تصمیم نهایی امروز (چهارشنبه) اعلام شود، اما هنوز از تعیین تکلیف این موضوع خبری نیست و به نظر می‌رسد که مسئولان همچنان در این حوزه به توافق و اتفاق نظر نرسیده‌اند.

تکلیف قیمت خودروهای داخلی مشخص نشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بالغ بر 20 روز است که قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در وضعیت نامشخص قرار دارد؛ این در حالیست که طبق آخرین اعلام رسمی وزیر صنعت، معدن و تجارت، بررسی شیوه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و تعیین قیمت آن‌ها به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است.

    طی این مدت، اظهارنظرهای متفاوتی از مسئولان و مقامات وزارت صمت مبنی بر امروز و فردا شدن تشکیل جلسه ستاد تنظم بازار و اعلام نظر نهایی برای قیمت‌گذاری خودروها شنیده شد. اگرچه انتظار می‌رفت در اوایل آذرماه قیمت‌های جدید اعلام و تکلیف صنعت خودرو مشخص شود اما تاکنون جلسه‌های ستاد تنظیم بازار خروجی در این رابطه نداشته است.

    شایان ذکر است که اوایل هفته جاری، محمدصادق مفتح - قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی- اعلام کرده بود که قرار است ستاد تنظیم بازار روز چهارشنبه هفته‌ جاری (امروز،10 آذرماه)، موضوع قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را بررسی و نظر نهایی خود را نسبت به اصلاح قیمت‌ها اعلام کند.  البته این نیز شنیده شد که ستاد تنظیم بازار مخالف افزایش قیمت‌های قبلی بوده و به دنبال افزایش 10 درصدی قیمت خودرو است.

    همچنین سهیل معمارباشی- دیرکل دفتر نیرو محرکه نیز- چند روز پیش در حاشیه مراسم رونمایی از محصول جدید بهمن‌دیزل، با بیان اینکه با وضعیت حال حاضر خودروسازان و شرایط زیان‌دهی آن‌ها، امکان فعالیت دیگر وجود ندارد، اعلام کرد: این هفته در جلسه ستاد تنظیم بازار جمع‌بندی نهایی برای قیمت‌ها انجام و نتیجه اعلام می‌شود.

    اما همچنان امروز (چهارشنبه)، خبری از نتیجه نهایی برای قیمت‌گذاری خودروهای داخلی نیست و به نظر می‌رسد که ستاد تنظیم بازار هنوز در رابطه با قیمت‌گذاری خودرو به توافق نرسیده است. همچنین آنطور که شنیده شده گویا کارشناسان ستاد تنظیم بازار درباره نرخ خودروها به جمع‌بندی نرسیده‌اند، و طبق اعلام قائم‌مقام وزیر صمت، احتمال اینکه نشست ستاد تنظیم بازار به هفته آینده موکول شود یا قیمت‌ها بطور کلی تغییر نکرده و ثابت باقی بماند، وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو