فونیکسریمکسبهتام

تاکید مقیمی بر اجرای فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری

تحقق صرفه‌جویی ارزی ۹۸ میلیون یورو در همکاری با دانش‌بنیان‌ها

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ضمن تاکید بر اجرای فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری در نقشه راه توسعه این خودروساز،‌ گفت: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از دانش و ظرفیت‌های جوانان نخبه، بخشی از برنامه های ایران خودرو در مسیر خودکفایی است.

تحقق صرفه‌جویی ارزی ۹۸ میلیون یورو در همکاری با دانش‌بنیان‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی، صرفه‌جویی ارزی محقق شده ناشی از مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و هوافضا در ساخت داخل قطعات را از آغاز این همکاری‌ها، 98 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: از مجموع 132 میلیون یورو تفاهم‌نامه‌های فعال با دانش‌بنیان‌ها و سازمان هوافضا که در دو سال اخیر منعقد شده، صرفه جویی 98 میلیون یورویی محقق و مابقی در مرحله قرارداد و مذاکره است.
    وی ضمن اشاره به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر تحقق اهداف خودکفایی گفت: گروه صنعتی ایران‌خودرو با حمایت از جوانان نخبه و استقبال از همکاری شرکت های دانش بنیان در ارایه طرح های داخلی‌سازی تولید خودرو، اقدامات موثر و مهمی را در جهت تعمیق ساخت داخل و کاهش وابستگی به منابع خارج از کشور انجام داده است.
    مقیمی با بیان این که ایران خودرو با اعتقاد و باور به توانمندی نخبگان در گره گشایی و رفع بخشی از موانع تولید به ویژه داخلی‌سازی قطعات های‌تک، در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده، خاطرنشان کرد: شرکت دانش بنیان جتکو که در زمینه طراحی و ساخت قطعات های‌تک مورد نیاز صنعت خودرو فعالیت می کند از زیرمجموعه‌های ایران خودرو است و در دو سال اخیر اقدامات مهمی را در این زمینه به انجام رسانده است. طراحی و نمونه سازی تارا برقی و همچنین پلتفرم برق و الکترونیک خودرو بخشی از دستاوردهای ذهن و دانش جوانان نخبه این شرکت است.
    وی کاهش هزینه‌های تولید را از ثمرات بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان خواند و گفت: تعمیق داخلی‌سازی از طریق میزهای خودکفایی وزارت صمت نیز با جدیت بالایی در حال اجرا است.
    مقیمی با با بیان این که از سال 1398 تا اوایل آبان ماه امسال توانسته ایم با اجرای پروژه های خودکفایی، بیش از 294 میلیون یورو صرفه جویی ارزی را محقق کنیم، سهم میزهای خودکفایی وزارت صنعت، معدن و تجارت را 87.8 میلیون یورو دانست و اظهار کرد: هدف خودکفایی امسال 133 میلیون یورو است که با همکاری سازندگان توانمند در زنجیره تامین ایران خودرو، تا دهه نخست آبان ماه بیش از 66 میلیون یورو از آن محقق شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو