فونیکسریمکسبهتام

RS۶ E-Tron خودرویی کاملا الکتریکی از آئودی برای سال ۲۰۲۳

عصر خودرو- آئودی RS۶ E-Tron الکتریکی با قدرت ۶۰۰ اسب بخار برای سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

RS۶ E-Tron خودرویی کاملا الکتریکی از آئودی برای سال ۲۰۲۳
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴:۰۰
  • RS6 E-Tron خودرویی کاملا الکتریکی از آئودی برای سال 2023
  • RS6 E-Tron خودرویی کاملا الکتریکی از آئودی برای سال 2023
  • RS6 E-Tron خودرویی کاملا الکتریکی از آئودی برای سال 2023
  • RS6 E-Tron خودرویی کاملا الکتریکی از آئودی برای سال 2023

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آلمانی آئودی که با عرضه خودرو‌های شاخص الکتریکی در یکی دو سال گذشته، جایگاه ارزشمندی در این عرصه کسب کرده، این بار از خودروی سدان جدیدی به نام RS6 E-Tron رونمایی کرده که قرار است با پیشرانه 600 اسب بخاری در سال 2023 راهی بازار‌ها شود.

خط تولید آئودی در یک سال گذشته کمی گیج کننده شده است. برای مثال خودروی A7 اکنون یک نسخه سدان در چین دارد در حالی که کانسپت A6 E-Tron یک نسخه تجاری با لیفت بک ایجاد کرده است. در سمت دیگر، خودروی آینده Q6 در مقایسه با سایر اعضای خانواده "Q" که از موتور‌های احتراقی استفاده می‌کنند، قرار است یک خودروی تمام الکتریکی باشد.

حالا وبسایت Autocar گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این خودروساز آلمانی قصد دارد خودروی RS6 آوانت برقی را به خودروی‌های  8 سیلندر ملحق کند. انظار می‌رود این نسخه سقف بلند که A6 E-Tron نامیده می‌شود، در سال آینده به یک نسخه تولیدی تبدیل و در سال 2023 به بازار‌ها راه یابد.

این خودرو دقیقاً مانند آئودی Q6 E-Tron و پورشه ماکان EV، بر روی پلت فرم PPE که در حال حاضر توسط این دو برند به عنوان جایگزین پیچیده تری برای MEB مهندسی شده است، سوار خواهد شد. این خودرو با ویژگی‌های خوبی همراه است که نمی توان آنها را در Q4 E-Tron پیدا کرد،  یعنی خودرو همراه با سیستم تعلیق بادی، فرمان چرخ‌های عقب و بردار گشتاور است.

در حالی که کانسپت A6 E-Tron دارای قدرت 470 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر است، شایعه شده که RS6 E-Tron قدرت را به حدود 600 اسب بخار افزایش می‌دهد.

انتظار می‌رود دومین خودروی الکتریکی پس از سدان RS E-Tron GT ، بتواند در کمتر از 3 ثانیه به سرعت  100 کیلومتر در ساعت برسد. گفتنی است کانسپت A6 E-Tron دارای یک بسته باتری نسبتاً بزرگ 100 کیلووات ساعتی است که در چرخه تست WLTP بیش از 700 کیلومتر را طی می کند، اما وبسایت اتوکار معتقد است RS6 E-Tron قادر به انجام این کار نخواهد بود.

انتظار می‌رود مدل‌های ICE و EV برای سال‌های متمادی به طور مسالمت‌آمیز تولید شوند، زیرا سری A6 (و A4 کوچک‌تر) نسل بعدی را در سال‌های آینده دریافت خواهند کرد که احتمالاً تا پایان دهه به فروش می‌رسند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم