فونیکسریمکسبهتام

کتاب آیین نامه چیست؟ + معرفی و دانلود رایگان

عصر خودرو- دانلود کتاب آیین نامه از آن دست اقداماتی است که افرادی که به دنبال اخذ گواهینامه رانندگی هستند، و در آستانه شرکت در آزمون آیین نامه قرار دارند، انجام می‌دهند. چرا که برای اخذ گواهینامه، مرحله اول عبور از آزمون آیین نامه است، بنابراین افرادی که قرار است در این آزمون شرکت کنند همواره به دنبال دانلود کتاب آیین نامه رانندگی و همچنین دانلود نمونه سوالات آیین نامه اصلی هستند.

کتاب آیین نامه چیست؟ + معرفی و دانلود رایگان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در ادامه به بررسی دقیق‌تر آزمون آیین نامه رانندگی و کتاب آیین نامه می‌پردازیم تا با اطلاعات کافی در این آزمون شرکت کرده، و در اولین آزمون خود نمره قبولی کسب کنید.

    همه چیز درباره آزمون آیین نامه رانندگی

    تمام افرادی که به دنبال اخذ گواهینامه رانندگی هستند، می‌بایستی در آزمون آیین نامه شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنند. در واقع داوطلبان پس از قبولی در آزمون آیین نامه، اجازه شرکت در آزمون عملی را خواهند داشت.

    آزمون آیین نامه رانندگی شامل 30 سوال است که حداقل نمره قبولی در آن 24 می‌باشد، یعنی هر داوطلب می‌بایستی حداقل به 24 سوال پاسخ صحیح دهد. به همین سبب اغلب کسانی که می‌بایستی در این آزمون شرکت کنند، دچار استرس و اضطراب می‌شوند. اگر شما نیز از آن دست افرادی هستید که برای شرکت در این آزمون، دچار استرس و اضطراب شده‌اید. بهتر است بدانید که مطالعه بخش‌های اصلی کتاب آیین نامه به همراه دانلود نمونه سوالات آیین نامه اصلی قبولی شما را در این آزمون تضمین می‌کند.

    کتاب آیین نامه رانندگی

    کتاب آیین نامه رانندگی در 6 فصل تدوین شده و شامل تمام نکات و قوانین و مقرراتی است که تمامی رانندگان می‌بایستی از آن‌ها مطلع بوده و تسلط کامل بر آن‌ها داشته باشند.

    این کتاب شامل 6 فصل است که هر فصل یکی از مباحث مهم رانندگی را در بر گرفته و به متقاضیان شرکت در آزمون آیین نامه ارائه می‌کند. موضوعات فصل‌های مختلف کتاب آیین نامه رانندگی شامل:

    • فصل اول: قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی ( این فصل شامل تمام نکاتی است که رانندگان می‌بایستی در رابطه با قوانین رانندگی از آن مطلع باشند، تا بتوانند یک رانندگی ایمن را تجربه کنند.)
    • فصل دوم: رانندگی ایمن ( رانندگان ابتدا بصورت تئوری تمام نکات مربوط به رانندگی ایمن را آموزش می‌بینند تا بتواند به خوبی در حین رانندگی، آن‌ها را به کار گیرند.)
    • فصل سوم: آشنایی با سیستم‌های فنی خودرو و سرویس و نگهداری ( در این فصل تمام موارد ابتدایی که در رابطه با سیستم‌های فنی خورده وجود دارد آورده شده است.)
    • فصل چهارم: فرهنگ رانندگی ( تمام بایدها و نبایدهایی که رانندگان می‌بایستی در دوره رانندگی خود به آن‌ها پایبند باشند در این فصل به شکل مصور گفته شده است.)
    • فصل پنجم: امداد و نجات ( در این فصل تمام نکات مربوط به امداد رسانی اولیه آورده شده است.)
    • فصل ششم: آلودگی‌های ترافیک و مراجع (تمام نکات مربوط به ترافیک که می‌بایستی رانندگان از آن مطلع باشند در این فصل گنجانده شده است.)

    در این قسمت در رابطه با مباحث موجود در کتاب آیین نامه رانندگی صحبت کردیم. بهتر است بدانید که در میان این 6 فصل، قسمت تابلوها، بخش فنی، نکات مربوط به پارک دوبل و همچنین قسمت‌های مختلف فصل اول، همواره مورد توجه طراحان سوال بوده‌اند. که می‌توانید در نمونه سوالات آیین نامه شاهد تکرار این دست از سوالات باشید.

    3 نکته مهم در آزمون آیین نامه رانندگی

     

    برای موفقیت در آزمون آیین نامه رانندگی می‌بایستی در کنار مطالعه دقیق کتاب آیین نامه و نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی، به نکاتی نیز توجه کنید تا بتوانید نمره قبولی را از این آزمون دریافت کرده و وارد مرحله بعد، یعنی آزمون عملی، شوید.

    به هر نمونه سوالی اعتماد نکنید

    در حال حاضر بسیاری از وبسایت‌ها به دنبال فروش نمونه سوالات آیین نامه هستند، اما باید بدانید که تمام این وب سایت‌ها معتبر نبوده و نمی‌توان به نمونه سوالات ارائه شده توسط آن‌ها اعتماد کرد. بنابراین اگر به دنبال قبولی در آزمون آیین نامه و کسب حداکثر امتیاز هستید بهتر است برای دانلود نمونه سوالات آیین نامه اصلی به وب سایت‌های معتبر مراجعه کنید.

    در زمان محدود، هدفمند مطالعه کنید

    اگر زمان آزمون شما فرا رسیده و وقت کافی برای مطالعه کتاب آیین نامه را ندارید، بهتر است از وقت خود هدفمند استفاده کرده و در زمان محدود، مباحث مهم را مطالعه کنید، در این صورت شانس قبولی شما بسیار بیشتر از زمانی خواهد بود که تنها یک فصل از کتاب آیین نامه را مطالعه کرده و در جلسه آزمون حاضر شوید. همچنین مطالعه چند سری از نمونه سوالات آیین نامه اصلی، شما را به موفقیت در آزمون بسیار نزدیک می‌کند.

    بنابراین اگر تایم محدودی دارید مباحث مهم کتاب آیین نامه شامل: فصل اول، نکات فنی، تابلوها و مباحث مربوط به پارک دوبل را به دقت مطالعه کرده و به چند سری از نمونه سوالات پاسخ دهید.

    نمونه سوالات را به درستی مطالعه کنید

    حتی اگر بهترین و مرتبط‌ترین نمونه سوالات را در اختیار داشته باشید، اما نحوه صحیح استفاده از آن را ندانید امکان موفقیت شما در آزمون آیین نامه به شدت کاهش می‌یابد.

    نحوه صحیح مطالعه نمونه سوالات آیین نامه به این شکل است که در ابتدا بطور کامل به تمام سوالات یک سری از نمونه سوالات پاسخ می‌دهید، و در انتها پاسخ‌هایتان را با توجه به پاسخ برگ، تصحیح می‌کنید. در این قسمت شما متوجه نقاط ضعف خود خواهید شد و می‌توانید مباحث مربوط به نقاط ضعف‌تان را مطالعه کرده و سپس به بررسی سری‌های دیگر نمونه سوالات بپردازید.

    همچنین در پایان هر سری از نمونه سوالات، نکات آموزشی مهمی درج شده‌اند که شما می‌توانید با مطالعه این قسمت قبولی‌تان را در آزمون آیین نامه تضمین کنید.

    رعایت این 3 نکته ساده ، می‌تواند گام موثری در راستای قبولی شما در آزمون آیین نامه رانندگی باشد.

    با نمونه سوالات آیین نامه، قبولی خودتان را در این آزمون تضمین کنید!

    در حال حاضر دانلود نمونه سوالات آیین نامه اصلی به امری روتین در بین هنرجویان تبدیل شده است، چرا که این کار همواره نتایج مثبتی برای آن‌ها به دنبال داشته است. در سال‌های گذشته که امکان دانلود نمونه سوالات برای هنرجویان وجود نداشت، درصد قبولی افراد نیز در این آزمون به مراتب کمتر بود.

    در حال حاضر شما نیز می‌توانید با دانلود نمونه سوالات آیین نامه اصلی از یک سایت معتبر، موفقیت‌تان را در این آزمون تضمین کنید.

    منبع: بست سوال - https://bestsoal.ir/blog/driving-book/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو