فونیکسریمکسبهتام

ارزش ریویان از جنرال موتورز بیشتر شد

عصر خودرو- بعد از عرضه اولیه، ریویان به سرعت از جنرال موتورز آمریکا هم سبقت گرفت تا پشت سر تسلا مقام دوم خودروسازی آمریکا را به دست آورد.

ارزش ریویان از جنرال موتورز بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، ریویان که فقط 150 دستگاه وانت برقی تولید کرده و آن را هم به کارمندان خودش تحویل داده، حالا از جنرال موتورز، فورد و کرایسلر در آمریکا با ارزش‌تر شده است. ریویان اکنون 90 میلیارد دلار می‌ارزد و ارزش آن از جنرال موتورز که فقط سال گذشته 8/ 6 میلیون دستگاه در بازار جهانی فروخته بالاتر رفته است.

    برنامه تولید ریویان تا پایان سال 2021 فقط هزار دستگاه است و نخستین خودروی آن R1T‌ بود که در ماه سپتامبر از خط تولید خارج شد. قرار است در آخرین ماه سال 2021 نیز ‌شاسی بلند این خودروساز با نام R1S‌ وارد خط تولید شود.

    البته باید این را در نظر داشت که شرکت فورد آمریکا، بعد از وب‌سایت آمازون، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در این خودروسازی است و در سال 2019 بیش از نیم میلیارد دلار در ریویان سرمایه‌گذاری کرده است. سهم آمازون از ریویان در حال حاضر 20 درصد است.

    سرمایه‌گذاران در بازار آمریکا این را می‌دانند که پتانسیل عظیمی در دوره گذار از خودروهای بنزینی به برقی وجود دارد. اکثر شرکت‌های مرتبط با برند ریویان و خودروهای برقی هم با ورود ریویان به بورس رشد خوبی را تجربه کردند. برای مثال لوردزتاون موتورز 11 درصد، نیکولا 3 درصد و فیسکر بیش از 8 درصد با ارزش‌تر شدند. حتی این نتیجه برای ریویان روی خودروسازی نیو Nio‌ در چین هم اثر گذاشت و ارزش آن را 4 درصد بالا برد.

    جالب این است که ارزش سهام بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رقیب ریویان یعنی تسلا هم به جای پایین آمدن حدود یک درصد افزایش یافت. نکته قابل تامل دیگر هم این بود که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا درست در زمان ورود ریویان به بازار بورس، برای پرداخت مالیات مجبور به فروش 5/ 4 میلیون سهم از تسلا به ارزش 5 میلیارد دلار شد. تسلایی که فقط تا به حال 627هزار و 300 دستگاه خودرو فروخته بیش از هزار میلیارد دلار [یک تریلیون دلار] ارزش دارد. اما درحالی‌که تسلا، فورد، جی‌ام‌سی و سایرین خودروهای پیکاپ تراک تمام الکتریکی خود را رونمایی کرده‌اند، این ریویان بود که زودتر از بقیه، محصول مدرن خود را با نام R1T به خط تولید آورد.

    T سواری مشابه با یک سواری اسپورت دارد تا یک وانت غول‌پیکر نزدیک به 3 تنی. با این وجود، می‌تواند به راحتی با چالش‌برانگیزترین شرایط آفرود نیز کنار بیاید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو