فونیکسریمکسبهتام

مقایسه فورد موستانگ Mach-E با تسلا مدل Y

عصر خودرو- فورد موستانگ Mach-E و تسلا مدل Y از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

مقایسه فورد موستانگ Mach-E با تسلا مدل Y
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری از خودروهای کراس اوور هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به فورد موستانگ Mach-E و تسلا مدل Y اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، فورد موستانگ Mach-E و تسلا مدل Y این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین سدان ها در نظر گرفت.

در این گزارش این دو کراس اوور تمام برقی سایز متوسط ​​را در مقابل یکدیگر قرار دادیم و می توانید نتیجه آن را در آخر ببینید.

تسلا مدل Y: مانند فورد، تسلا خودرویی کاملاً مینیمالیسمی است. این خودرو در داخل بسیار مناسب است و روی داشبورد آن صرفاً از مواد پلاستیک و چوبی فوق العاده به کار رفته است که عرض کابین را پوشانده است. کیفیت ساخت به طور قابل توجهی بهتر از آخرین مدل تسلا است.

قدرت انجین الکتریک این خودرو به قدری زیاد است که می‌تواند این خودرو را به حرکت در بیاورد. در گذشته هر بار که مدل Y حتی از یک دست انداز متوسط ​​عبور می کند، صندلی‌های عقب صدا می دادند که اکنون این صدا از بین رفته است. یک فضای ذخیره سازی ساده در زیر صفحه نمایش لمسی بسیار بزرگ است، مدل Y نسبت به مدل X چندان بزرگ نیست، کابین نسبت به مدل 3 بزرگتر است. در این مدل، بیشتر بر جنبه سرگرمی و نمایشگر‌های داخل کابین خودرو توجه شده است. سقف تمام شیشه ای، جلوه خاصی به خودرو بخشیده است.

موستانگ Mach-E: طراحی داخلی موستانگ  تقریبا شبیه به فورد است. مانند بسیاری از خودرو‌های برقی موجود در بازار، Mach-E زاویه فناوری خود را با صدای بوق زدن صفحه نمایش لمسی عالی در وسط کابین پیش می‌برد، ظاهراً شخصی در فورد نمی‌توانست به ثانیه‌ای بسنده کند، بنابراین صفحه‌نمایش Mach-E یک نیم اینچی در واحد 15.0 اینچی تسلا دارد.

صفحه نمایش بزرگتر Mach-E وضوح بالایی دارد و طراحی آن کاملا شیک است.  مزیت دیگری که موستانگ می‌تواند بر مدل Y برتری دهد، قابلیت اپل کارپلی بی سیم استاندارد و اندروید اتو آن است.

موستانگ Mach-E: تا زمانی که موستانگ Mach-E GT اواخر امسال وارد بازار شود، مدل AWD Extended Range بهترین نمونه آن است. Mach-E با 346 اسب بخار قدرت و 428 پوند فوت گشتاور، برای رانندگی روزمره بسیار سریع است. سه حالت رانندگی وجود دارد که شامل  Whisper (Eco)، Engage (عادی) و Unbridled (Sport) است.

مدل Y: مدل Y سریعتر از فورد است این خودرو با قدرت 384 اسب بخار و گشتاور کمتر در 375 پوند فوت ارائه می شود که نسبت به مدل Y سبک‌تر است. علیرغم نام فورد، این تسلا است که اسپورت‌تر به نظر می‌رسد، زیرا در مسیر مستقیم سریع‌تر است و فرمان محکم‌تری دارد.

لاستیک‌های باریک‌تر موستانگ باعث می‌شود که در پیچ‌ها نیز بازیگوش‌تر هدایت شود و در سرعت‌هایی که تهدیدی برای گواهینامه شما نیست، سرگرمی کنید. در مقایسه، تسلا در پیچ‌هایش دکمه‌های بیشتری دارد و تک‌بعدی‌تر است. مهمتر از آن، فورد سواری نرم تری در حین دویدن در اطراف شهر است. این چیزی است که بیشتر اوقات برای افراد بیشتری اهمیت دارد.

از سوی دیگر، مگر اینکه همیشه در خانه شارژ کنید، سیستم سوپرشارژر تسلا در رتبه دوم قرار دارد. فورد به ایستگاه‌های بیشتری دسترسی دارد، اما شما در اختیار هر کسی هستید که از آن‌ها مراقبت می‌کند (یا نمی‌کند).

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم