فونیکسریمکسبهتام

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

خودرو به صورت مدیریت شده وارد شود

عصر خودرو- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی واردات مدیریت شده خودرو را راهکاری برای خلق درآمد برای دولت دانست و گفت که این کار باعث افزایش رقابت داخلی و حتی کاهش قیمت خودرو می‌شود.

خودرو به صورت مدیریت شده وارد شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار کرد: دولت در زمینه بودجه با دو چالش روبرو است؛ یکی چگونگی تامین کسری بودجه 1400 و دیگری تقدیم لایحه بودجه 1401 بدون کسری به مجلس. دولت به دنبال این است که لایحه را به نحوی به مجلس ارائه کند که با کسری از پیش معلوم شده روبه رو نشود.

    وی با اشاره به پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه بودجه سال آینده و همچنین تامین کسری بودجه گفت: این پیشنهادات با رویکرد جلوگیری از کسری بودجه است لذا باعث خلق پول و تولید اوراق قرضه عمومی نمی شود که نتیجه ای جز افزایش حجم نقدینگی و در نهایت تحمیل فشار مضاعف به اقشار محروم جامعه ندارد. ما باید به دنبال درآمدهایی باشیم که نقدینگی جدید ایجاد نکند ، یکی از این موارد واردات خودرو بدون انتقال ارز است که مجلس هم بخشی از آن را تصویب کرده است.

    میرتاج الدینی توضیح داد: از طرف دیگر ایرانیان خارج از کشور و علاقه‌مند به کمک به کشور نزدیک به هزار میلیارد دلار ارز دارند. در صورت موافقت و مجوز دولت و مجلس، می توان تعدادی خودرو در حد مدیریت شده وارد کشور کرد که اثر آن خلق درآمد قابل توجهی برای دولت بین 200 تا 600 هزار میلیارد تومان است.

    نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: مثلا اگر  مجوز واردات 200 هزار خودرو با رقم مشخصی بدهند، علاوه بر اینکه دولت درآمد قابل توجهی کسب می کند، خودرو داخلی هم با رقابت سالمی روبرو شده و کیفیت افزایش می یابد. همچنین قیمت خودرو کاهش یافته و مردم هم امکان استفاده از خودروهای پیشرفته را پیدا می کنند؛ این شیوه در تمام دنیا پیاده می شود.

    وی خاطرنشان کرد: در اینجا بحث واردات تعداد محدودی خودرو است ولی اگر قرار به دادن مجوز واردات برند خاصی از خودرو باشد باید خط تولید آن به کشور منتقل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو