فونیکسریمکسبهتام

ساعت طرح ترافیک چه زمان تغییر می کند؟

عصر خودرو- با شیوع کرونا ساعت طرح ترافیک کاهش یافت.چند روزی است دوباره ساعت طرح افزایش یافته است. قرار است همزمان با بازگشایی کامل مراکز آموزشی دوباره ساعت طرح ترافیک تغییر کند.

ساعت طرح ترافیک چه زمان تغییر می کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، مدتی است که ترافیک در معابر تهران شدید شده است و شهروندان ساعت های زیادی را در ترافیک سپری می کنند.

    هنوز مدارس و دانشگاه ها باز نشده اند  و در صورت بازگشایی میزان تردد ها افزایش و بار ترافیکی بیشتری خواهیم داشت.

    ساعت طرح ترافیک تغییر کرد اما گفته شده در صورت بازگشایی مراکز آموزشی ساعت طرح دوباره تغییر می کند.

    تغییر ساعت اجرای محدودیت های ترافیکی  همزمان با بازگشایی کامل مدارس

    مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص تغییر ساعت اجرای محدودیت ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) همزمان با بازگشایی بخشی از مدارس در پایتخت گفت: هنوز تصمیمی برای تغییر ساعت اجرای محدودیت های ترافیکی همزمان با بازگشایی بخشی از مدارس گرفته نشده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: تغییر ساعت اجرای محدودیت های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) همزمان با بازگشایی کامل مدارس در پایتخت اعمال می شود.

    شفیعی تاکید کرد: تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت از ابتدای آذر ماه خواهد بود.

    وی همچنین در خصوص رویکردهای جدید معاونت حمل و نقل ترافیک گفت: رویکردهای امیدوارکننده معاون جدید حمل و نقل و ترافیک تهران: ما عادت کردیم مثل پرنده‌ای که توی قفس بزرگ شده و نمی‌تواند بیرون از قفس زندگی کند فکر می‌کنیم اگر ماشین را از ما بگیرند نمی‌توانیم به سفر برویم. 

    باید در کنار دنبال کردن طرح‌های کلان، شبکه دوچرخه را نیز توسعه دهیم

    به گفته معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، توسعه ماشینی می‌شود همین وضعیتی که الان می‌بینیم، آلودگی هوا، ترافیک سنگین، سختی مردم.

    وی ادامه داد: درست است که وضعیت تهران خیلی پیچیده است اما باید در کنار دنبال کردن طرح‌های کلان، شبکه دوچرخه را نیز توسعه دهیم.

    وی اضافه کرد: توسعه انسان محور شهر امکان‌پذیر است. این هم معابر را خلوت می‌کند و هم آلودگی هوا را کاهش می‌کنم. 

    این مقام مسوول اضافه کرد: ساخت مسیر دوچرخه بسیار ارزان است و می‌توان آن را توسعه داد اما برای این امر باید تقاضا وجود داشته باشد.

    بعد از شیوع کرونا ساعت طرح ترافیک کاهش یافت تا شهروندان بتوانند به راحتی از خودروی شخصی استفاده کنند امادر حال حاضر با توجه به واکسیناسیون ساعت طرح تغییر کرده است. عده ای هم به صورت غیرقانونی وارد محدوده طرح ترافیک می شوند.

    بازنگری طرح ترافیک/ ورود غیرقانونی خودروها به محدوده طرح ترافیک

    جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهرتهران در این باره می گوید: از صدرصد خودرو‌هایی که وارد محدوده طرح می‌شوند حدود 75 درصد ورود غیرقانونی دارند.

    وی در این باره گه چه زمان  طرح‌های ترافیکی پایتخت تغییر می‌کند، می‌گوید: هنوز جلسه‌ای نگذاشتیم، اما به زودی با مدیران مربوطه جلسه‌ای برگزار خواهد شد و از نگاه مدیران اجرایی و پلیس این بحث را دنبال خواهیم کرد.

    تشکری هاشمی ادامه داد:  تلاش می‌کنیم نگاه جامع الاطرافی به مساله داشته باشیم تا نگاه بخشی نباشد و یک طرفه به قاضی نرویم. در تصمیم‌گیری باید حقوق مردم شهر پیش بینی شود و در اجرای طرح واقعیت‌ها را ببینیم و حتما با دستگاه‌هایی که باید همکاری کند جلساتی می‌گذاریم تا ابعاد مساله روشن‌تر شود.

    وی همچنین از بازنگری طرح ترافیک هم خبر داد و گفت: باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

    تغییر ساعت طرح ترافیک باید در شورای عالی ترافیک بررسی شود و شهرداری تهران در این زمینه تصمیم گیر نیست.

    با ابزارهای امروزی باید این محدوده ها شکل پویاتری داشته باشد

    قائمی عضو شورای شهر تهران و عضو کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران در این باره می گوید:  طرح ترافیک باید پویا شود و باید الزاماتی ایجاد شود و مردم هم از آن مطلع باشند. ما یک محدوده طرح ترافیک و یک محدوده زوج و فرد داریم. البته باید با توجه با ابزارهای امروزی باید این محدوده ها شکل پویاتری داشته باشد و باید برای این منظور برنامه ریزی صورت گیرد. البته اگر شهرداری طرحی را ارائه کند ما روی آن موضوع بحث می کنیم.

    این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونا ساعات طرح ترافیک تغییر کرد و بخشی از جامعه ترجیح می دهد که به جای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی با خودروی شخصی تردد کنند که البته این موضوع هم در ترافیک بی تأثیر نیست.

    قائمی اضافه کرد: در خصوص موضوعات ترافیکی در کمیسیون حمل و نقل مباحثی مطرح شده اما این را بگویم که برخی از تصمیمات در شورای عالی ترافیک گرفته می شود و خارج از اختیارات کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر است.

    مدیریت جدید شهری توسعه حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار داده است. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران  در این باره گفت: در صورت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شرایط در این زمینه سخت‌تر می‌شود و بر همین اساس ما تمهیداتی را پیش‌بینی کردیم که قدری از مشکلات کاسته شود.

    بحث ترافیک را در حال حاضر در اولویت گذاشته‌ایم

    چمران گفت: موضوعات حمل و نقل مانند ناوگان اتوبوسرانی،‌مترو و تاکسی از جمله این مسائل است که ما برای توسعه آنها نگران تأمین اعتبارات بودیم و هستیم چرا که بودجه مربوطه تا کنون 52 تا 55 درصد محقق شده و بقیه به تحقق نپیوسته است.

    وی تأکید کرد:‌بحث ترافیک را در حال حاضر در اولویت گذاشته‌ایم و سریعاً پیگیری‌ها در حال انجام است حدود 400 اتوبوس دوکابین به دلیل تعمیرات فعلاً در چرخه حمل و نقل نیست که برنامه‌ریزی‌ها برای ورود و بازگشت این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل انجام گرفته است.

    باید در موضوع آموزش فرهنگ استفاده از خودرو تلاش بیشتری شود؛ نگاه خودرو محوری شهر راه دچار مشکل ترافیک کرده است.

    باید در موضوع آموزش فرهنگ استفاده از خودرو تلاش بیشتری شود

    سردار حمیدی رییس پلیس تهران بزرگ در این باره گفت: تهرانِ امروز حاصل کارهایی است که در گذشته انجام شده ولی همچنان ترافیک و آلودگی شهر گریبان گیر ما است؛ هیچ مشکلی در کشورمان غیر قابل حل نیست، اما مشکلاتی مانند ایمنی راه‌ها و ترافیک شهر تهران باید با تعامل بین دستگاه‌های مربوطه حل شود.

    سردار حمیدی افزود: بدانید که آلودگی شهر ربطی به تحریم و مسائل دیگر ندارد و باید در موضوع آموزش فرهنگ استفاده از خودرو تلاش بیشتری شود؛ نگاه خودرو محوری شهر راه دچار مشکل ترافیک کرده است.

    بر اساس این گزارش، ترافیک در صبح و عصر زیاد شده است. شهروندان ساعت های زیادی در ترافیک گرفتار هستند. مسوولان بارها در این زمینه هشدار داده اند. حال باید دید در دوره مدیریت جدید شهری قرار است چه برنامه های برای کاهش بار ترافیکی انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو