فونیکسریمکسبهتام

نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟

عصر خودرو - نیسان تیتان و تویوتا توندرا؛ از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵:۰۰
  • نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟
  • نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟
  • نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟
  • نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟
  • نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟
  • نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟
  • نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟
  • نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیکاپ‌های فول سایز پرفروش‌ترین خودرو‌ها در صنعت خودروی آمریکا هستند و دهه‌هاست که همینطور بوده است، فورد، رم و شورلت سال به سال در صدر جدول فروش قرار دارند.

برای مدت طولانی، تویوتا و نیسان بر بخش تولید پیکاپ های سایز کوچک تسلط داشتند، اما با دیدن محبوبیت پیکاپ های  بزرگتر، هر دوی این خودروسازان ژاپنی وارد رقابت شدند تا خودروهای سایز بزرگ نیز تولید کنند. 

در اوایل، شکاف بزرگی در عملکرد و قابلیت‌های موجود بین نیسان تیتان، تویوتا توندرا و پیکاپ‌های آمریکایی وجود داشت، اما این شکاف در دهه گذشته به‌طور چشمگیری کاهش یافته است. در نتیجه، این دو پیکاپ ژاپنی (که هر دو در ایالات متحده تولید می‌شوند) به رقبای بسیار قوی‌تری برای پرفروش‌ترین‌های سه خودروی بزرگ تبدیل شده‌اند.

تیتان: نیسان تیتان با موتور 5.6 لیتری V8 استاندارد می‌تواند تا 4222 کیلوگرم در صورت داشتن تجهیزات مناسب بکسل کند. تواناترین تیتان قادر است تا 748 کیلوگرم وزن را به طور ایمن حمل کند که بسته به مدل و گزینه‌ها نیز کمی متفاوت است. با سنگین‌تر شدن پیکاپ، ظرفیت بار آن کاهش می‌یابد، بنابراین پیکاپ های چهارچرخ محرک بارگیری شده نسبت به پیکاپ های عقب محرک سطح پایین‌تری دارند.

توندرا: تویوتا توندرا با موتور 5.7 لیتری V8 استاندارد می‌تواند تا 4.626 کیلوگرم در صورت داشتن تجهیزات مناسب و ظرفیت بار به 784 کیلوگرم  برسد. همانطور که در مورد تیتان و هر پیکاپ دیگری در بازار وجود دارد، هر یک تعداد این ظرفیت‌ها بر اساس پیکربندی پیشرانه و سطح تریم انتخابی متفاوت است، اما همه این پیکاپ ها می‌توانند به راحتی یک تریلر کاربردی، جت اسکی، یک قایق یا یک تریلر ماشین سبک‌تر را یدک بکشند.

تیتان: PRO-4X اولین مدلی است که با صندلی‌های استاندارد در جلو عرضه می‌شود که دارای تنظیم 8 جهته برای صندلی راننده با طراحی منحصر به فرد است. PRO-4X همچنین دارای یک کنسول مرکزی قابل تنظیم بین صندلی‌های جلو است. نسخه دیگر تیتان Platinum Reserve است که صندلی های جلو با روکش چرمی خاص و صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم برقی در 4 جهت، صندلی‌های جلوی گرم‌کن و خنک‌شونده و صندلی‌های عقب گرمکن بیرونی ارائه می شود.

نیسان تیتان در تریم پایه S با لیست چشمگیر ویژگی‌های استاندارد همراه است که با صفحه نمایش 8 اینچی لمسی NissanConnect ارائه می شود که شامل دسترسی به Apple CarPlay، Android Auto، SiriusXM و اتصال بلوتوث به گوشی هوشمند برای سایر ورودی‌های جریان است.

علاوه بر صفحه نمایش لمسی، سیستم اطلاعات سرگرمی را نیز می‌توان با دستورات صوتی یا با دکمه‌های نورانی روی فرمان کنترل کرد. سایر ویژگی‌های استاندارد تیتان S شامل صفحه نمایش 7.0 اینچی پیشرفته Drive-Assist، تهویه مطبوع، کروز کنترل، ورود بدون کلید از راه دور، استارت دکمه ای، شیشه‌های برقی، قفل برقی درها، ستون فرمان دستی شیب دار و تلسکوپی، یک پریز برق 12 ولت DC، پورت‌های USB-A و USB-C، سیستم صوتی با شش بلندگو و کفپوش وینیل است.

توندرا: تویوتا توندرا در تریم پایه SR دارای یک صندلی تاشوی جلوی 40/20/40 و یک صندلی عقب تاشو 60/40 است که همگی با نوعی پارچه خاص پوشانده شده اند. طراحی صندلی و تودوزی در مدل‌های SR5 نیز استاندارد است، مدل‌های پلاتینیوم دارای روکش چرمی با صندلی  جلوی گرم‌کن و خنک‌کننده با قابلیت تنظیم برقی 12 جهته برای راننده و تنظیم برقی 6 جهته برای سرنشین است.

از نظر فناوری، سطح ابتدایی توندرا SR با حجم زیادی از محتوای استاندارد عرضه می‌شود که با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی ارائه می‌شود که دسترسی به Android Auto، Apple CarPlay، Amazon Alexa، SiriusXM و اتصال بلوتوث را برای پخش بی‌سیم ارائه می‌دهد.

علاوه بر صفحه نمایش لمسی، راننده می‌تواند با تشخیص صدای خود تغییراتی در سیستم اطلاعات سرگرمی ایجاد کند یا از دکمه‌های روی فرمان استفاده کند. سایر ویژگی‌های استاندارد توندرا SR عبارت از تهویه مطبوع، سیستم دوربین پشتیبان یکپارچه، شیشه‌های برقی، قفل برقی درها، ورود بدون کلید از راه دور، سه پورت USB، سه پریز برق 12 ولت است.

تیتان: نیسان تیتان به صورت استاندارد با موتور 5.6 لیتری V8 عرضه می‌شود که 400 اسب بخار قدرت و 413 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک ارائه می شود که در همه مدل‌ها استاندارد است و به چرخ‌ها منتقل می‌شود. دیفرانسیل عقب در مدل‌های تیتان S و SV استاندارد است، در حالی که چهار چرخ متحرک اختیاری است، اما در مدل‌های Pro4X و Platinum Reserve، چهار چرخ متحرک استاندارد است.

توندرا: هر تویوتا توندرا جدید به صورت استاندارد با یک موتور 5.7 لیتری V8 عرضه می‌شود که 381 اسب بخار قدرت و 401 پوند فوت گشتاور دارد. موتور استاندارد V8 با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک که استاندارد نیز هست، با انتخاب خریدار در مدل‌های Tundra SR، SR5 و Limited از نوع عقب یا چهار چرخ متحرک ارائه می‌شود. چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد در مدل‌های TRD Pro، 1794 و Platinum تویوتا ارائه می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم