فونیکسریمکسبهتام

افتتاح نخستین دستگاه تولید پلاک تحت شبکه با حضور رییس پلیس راهور

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا در مراسم رونمایی از نخستین دستگاه تولید پلاک تحت شبکه بومی گفت: تولید این دستگاه در داخل کشور، گذشته از مزایایی که در بحث جلوگیری خروج ارز دارد، سبب می شود زمان نقل و انتقال وسایل نقلیه را به حداقل ممکن برسانیم.

افتتاح نخستین دستگاه تولید پلاک تحت شبکه با حضور رییس پلیس راهور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا ، سردار سید کمال هادیانفر روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین دستگاه تولید پلاک تحت شبکه در مرکز تعویض پلاک چیتگر با اشاره به خدمات شماره گذاری پلیس راهور اظهار داشت: یکی از مهم ترین خدمات ما به مردم شماره گذاری و تعویض پلاک است و سالانه حدود 6 و نیم میلیون خدمات شماره گذاری ارائه می دهیم.

    وی افزود: در بحث نقل و انتقال وسایل نقلیه که با توجه به اینکه مصوبه قانونی است پلاک منحصر به فرد است باید در هنگام نقل و انتقال این پلاک تعویض شود، لذا یکی از موضوعات جدی ما تأمین دستگاه تولید پلاک بود که در کشور از مشکلات جدی بود.

    سردار هادیانفر بیان داشت: برای تامین هر کدام از این دستگاه‌های تولید پلاک وابسته به کشور اروپایی بودیم که در انحصار آلمان و لهستان بود و برای هر دستگاه بالغ بر 80 هزار یورو ارز از کشور خارج می‌شد.

    وی تصریح کرد: به لطف خدا توسط جوانان کشور، همکارانمان در بنیاد تعاون ناجا و موسسه رهگشا به عنوان پیمانکار پلیس راهور این مسئولیت را عهده‌دار است تلاش شده که در مواد خام پلاک وابستگی را به حداقل ممکن برساند.

    رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص بهره برداری از اولین دستگاه تولید پلاک تحت شبکه اذعان داشت: امروز ما اولین دستگاه صد درصد ایرانی را که در واقع نه با مهندسی معکوس، بلکه متکی بر دانش و تجربه عزیزان ما در بنیاد تعاون نیروی انتظامی تولید شد در مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک چیتگر مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

    وی ادامه داد: بزودی بعد از اینکه دوره آزمایشی این دستگاه‌ها در مرکز چیتگر تمام شد، به خط تولید خواهد رفت و برای تمام مراکز استان‌ها این دستگاه تولید خواهد شد.

    سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: تولید این دستگاه ها در داخل کشور، گذشته از مزایایی که در بحث جلوگیری خروج ارز از کشور دارد، سبب خواهد شد که زمان نقل و انتقال وسایل نقلیه  را به حداقل ممکن برسانیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط