فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران:

مراکزمعاینه فنی با تعمیرگاه‌ها ارتباط ندارند

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران جزئیات نظر سنجی از مردودی‌های معاینه فنی را تشریح کرد و گفت: ملاک صدور معاینه فنی خودروها، پاس شدن در تست‌های مراکز و نه اقدامات تعمیرگاهی است.

مراکزمعاینه فنی با تعمیرگاه‌ها ارتباط ندارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا؛ حسین مقدم با اعلام خبر انجام نظرسنجی از مردودی های معاینه فنی گفت: یکی از سیاست های مدیریت شهری جدید، کیفی سازی خدمات برای شهروندان است که برهمین اساس یک نظرسنجی از میان افرادی که خودوریشان در تست های معاینه فنی رد شده بود، انجام دادیم.

    وی با بیان اینکه کارشناسان به صورت تصادفی با این افراد تماس گرفتند، ادامه داد: تجربه نشان داده است که رانندگانی که خودروهایشان در تست‌ها قبول می شود، ضمن رضایت حداکثری حتی تشکر نیز می‌کنند به همین دلیل از آنجایی که نمی توانستیم با اتکا به نظر رانندگان قبول شده به نقاط ضعف خود پی ببریم، در این نظرسنجی رانندگانی که خودروهایشان مردود شده بود را بعنوان جامعه آماری در نظر گرفتیم.

    مقدم افزود: سوالات از این افراد پیرامون نحوه برخورد کارکنان و نحوه ارائه خدمات بود که خوشبختانه شاهد بودیم در حوزه ارائه خدمات تنها 4 درصد عملکرد ما را ضعیف دانسته، 4 درصد متوسط و 92 درصد عملکرد را خوب و عالی اعلام کردند و در سوال چگونگی نحوه کارکنان نیز 4 درصد برخورد را ضعیف،5درصد متوسط و 91 درصد به گزینه عالی و خوب رأی دادند.

    وی با بیان اینکه اینگونه نظرسنجی ها موجب ارتقاء خدمات و ارائه اقدامات پیشگیرانه می شود، افزود: مسئله جالب این بود که انتقاد از نحوه ارائه خدمات تعمیرگاهی بیشترین درصد در انتقادات را به خود ارائه داده است در حالی که خدمات تعمیرگاهی که در اطراف مراکز معاینه فنی فعال هستند هیچ گونه ارتباط کاری با ستاد ندارند و تنها در مراکز معدودی، تعمیرگاه هایی در اختیار پیمانکار بخش خصوصی است که ضوابط و نرخ ها براساس اعلام اتحادیه مربوطه خواهد بود.

    مقدم با تاکید بر اینکه شهروندان دقت داشته باشند که پس از مردودی خودروهایشان هیچ الزامی به مراجعه به تعمیرگاه‌های اطراف مراکز معاینه فنی نیست، ادامه داد: ستاد معاینه فنی ارتباطی با این تعمیرگاه‌ها ندارد پس نه نرخ ها و نه نظارت برآنها برعهده ما نیست.

    وی با بیان اینکه متاسفانه بارها دیده شده است که رانندگان فریب برخی از این تعمیرگاه های بعضا سیار و تقلبی را خورده و با وجود پرداخت مبالغ زیاد اما باز هم در تست های معاینه فنی مردود شدند، افزود: ملاک صدور معاینه فنی برای خودروها، پاس شدن در تست های مراکز است نه اقدامات تعمیرگاه. چرا که بعضا دیده می شود رانندگان مدعی هستند مبالغ زیادی را هم بابت رفع عیوب خودروی خود پرداخت کردند اما مشکل حل نشده و باز خودرو در تست‌ها مردود می شود پس رانندگان دقت کنند که حتما به تعمیرگاه‌های مورد اعتماد خود بروند.

    وی با تاکید بر اینکه ملاک عمل ما، پاس شدن در آزمون مجدد است تا برگه معاینه فنی صادر کنیم، ادامه داد: متاسفانه دیده شده که حتی برخی از تعمیرگاه ها مدعی ارتباط با مرکز معاینه فنی هستند تا سختی تست ها برای خودروی مردودی حل شود؛ اما باید بگویم که سیستم کاملا مکانیزه است و ملاک ما پاس شدن آزمون است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو